forskellen Værelse/lejlighed ?
Fra : Lone Hansen

Dato : 28-02-05 05:42

Hej.
Jeg har på et tidspunkt set, at det var køkkenets status (fælles eller
eget), der var det afgørende i spørgsmålet, om der var tale om værelser
eller en lejlighed.

Jeg har en situation der ser således ud.

I begge tilfælde bebor jeg selv kælderen og vil benyttet mig af husets
eneste køkken.

a) Enten deler jeg stueetagen, således der indrettes 2 enkelte værelser
(lejemål) udover fælles køkken og bad

b) Jeg bibevarer stueetagen i et lejemål, og det er så fælles om køk/bad
med kælderen.

Spørgsmålet er så, ville begge konstallationer så have status af
''Værelse'', i henhold til lejeloven ?

Lone.

Fra : Hoho

Dato : 28-02-05 13:31

On Mon, 28 Feb 2005 05:42:20 +0100, "Lone Hansen" <A.Kjellerup@mail.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Hej.
>Jeg har på et tidspunkt set, at det var køkkenets status (fælles eller
>eget), der var det afgørende i spørgsmålet, om der var tale om værelser
>eller en lejlighed.

Det kommer an på om værelserne er en del af udlejers lejlighed. (her kommer
f.eks. opsigelsesvarsler ind i billedet)
Det er en lejlighed hvis værelserne har egen indgang og lejlighederne er helt
afskilte.
Hvorfra har du det med at køkkenet er afgørende ?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-02-05 21:32

Hoho wrote:

> On Mon, 28 Feb 2005 05:42:20 +0100, "Lone Hansen" <A.Kjellerup@mail.dk> wrote in
> dk.videnskab.jura:
-snip-

> [...]
> afskilte.
> Hvorfra har du det med at køkkenet er afgørende ?

Sikkert ifb. med boligsikring...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : EA 2730

Dato : 01-03-05 01:48

Martin Jørgensen skrev i en nyhedsmeddelelse:

> Sikkert ifb. med boligsikring...

Da jeg boede på klubværelse i Hillerød, havde ejet køkken, men delte
bad/toilet med naboen.

Jeg fik boligsikring, fordi jeg havde ejet køkken.

Ejvind Andersen
Fjern"xx"