usb stik på fronten
Fra : Marni

Dato : 28-02-05 01:35

Findes der et firma, som laver usb stik til
indbygning på fronten af kabinettet?
Jeg har plads til 2 floppy drev, men i det ene
kunne der jo sidde 2 usb stik istedet for...

Martin.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-02-05 01:54

"Marni" <martinknudd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Findes der et firma, som laver usb stik til
> indbygning på fronten af kabinettet?
> Jeg har plads til 2 floppy drev, men i det ene
> kunne der jo sidde 2 usb stik istedet for...

Tja eller 4 som i denne her:

Benjamin

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 28-02-05 11:42

> [...]
> indbygning på fronten af kabinettet?
> Jeg har plads til 2 floppy drev, men i det ene
> kunne der jo sidde 2 usb stik istedet for...

Aldi havde for et stykke tid siden en med
4x USB, 1xFW og lyd ind og ud for 99,-
I min lokale ligger der stadig nogle tilbage
og prisen er nu sat ned til 60,- eller 70,-

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-02-05 12:42

"Andersen (3650)" <virkerikke@nospam.dk> skrev

> Aldi havde for et stykke tid siden en med
> 4x USB, 1xFW og lyd ind og ud for 99,-
> I min lokale ligger der stadig nogle tilbage
> og prisen er nu sat ned til 60,- eller 70,-

Nemlig, men man skal bare være opmærksom på, at disse har almindelige stik
på USB tilslutningerne. Dem, de havde forrige gang, havde molexstik til
bundkortmontering.

Claus

Fra : Mads

Dato : 28-02-05 13:18

On Mon, 28 Feb 2005 11:42:03 +0100, "Andersen \(3650\)"
<virkerikke@nospam.dk> wrote:

>Aldi havde for et stykke tid siden en med
>4x USB, 1xFW og lyd ind og ud for 99,-
>I min lokale ligger der stadig nogle tilbage
>og prisen er nu sat ned til 60,- eller 70,-

Ja, men den i Aldi er ikke en USB hub, så
for hvert USB stik i fronten må man ofre et
USB stik andetsteds i maskinen.

Så er det da smartere med en frontmonteret
USB hub som kun bruger et USB stik, enten
på bundkortet eller bag på maskinen.

Jeg bruger selv en 4 ports hub fra Sitecom
til ca 160 kr og den virker perfekt.

mvh Mads

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-02-05 13:53

"Mads" <DeathTo@llSpammers.com> skrev i

> Ja, men den i Aldi er ikke en USB hub, så
> for hvert USB stik i fronten må man ofre et
> USB stik andetsteds i maskinen.

Det er jo sådan set heller ikke det, "marni" efterlyser..

> Så er det da smartere med en frontmonteret
> USB hub som kun bruger et USB stik, enten
> på bundkortet eller bag på maskinen.

Hvis man ikke desideret har brug for en HUB og har porte nok, så er det
ingen grund til at sætte hardware på USB porten, som kan give anledning til
flere problemer...

Der er flere ting, som kan opføre sig unormalt på en HUB. Dertil kommer
strømproblemerne, hvis hubben ikke har særskilt strømforsyning.

Claus