/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Mindstelønnen i Thailand
Fra : Peter Loumann


Dato : 27-02-05 20:56

En skribent i gruppen her nævte for nogen tid siden mindstelønnen i
Thailand. Desværre kan jeg ikke finde indlægget igen. Er der nogen der
kender beløbet?


--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://pedalo.dk/thailand/

 
 
Bent Jensen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Bent Jensen


Dato : 28-02-05 14:57

Peter Loumann wrote ...

> En skribent i gruppen her nævte for nogen tid siden mindstelønnen i
> Thailand. Desværre kan jeg ikke finde indlægget igen. Er der nogen der
> kender beløbet?

Ifølge en af mine thai-kinesiske bekendte, som er arbejdsgiver, og som
jeg spurgte for et par måneder siden, er minstelønnen i
Bangklok-området 168,00 THB/dag = 24,61 DKK/dag.

Bent

Peter Loumann (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 28-02-05 16:01

Bent Jensen skrev:

>Ifølge en af mine thai-kinesiske bekendte, som er arbejdsgiver, og som
>jeg spurgte for et par måneder siden, er minstelønnen i
>Bangklok-området 168,00 THB/dag = 24,61 DKK/dag.

Tak for hjælpen! Ku' ikk' google mig til det. Det ville jeg li'godt
nødig sku' leve for.

--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://pedalo.dk/cambodia/

Michael (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 28-02-05 17:32

Peter Loumann wrote:
> Bent Jensen skrev:
>
>
>>Ifølge en af mine thai-kinesiske bekendte, som er arbejdsgiver, og som
>>jeg spurgte for et par måneder siden, er minstelønnen i
>>Bangklok-området 168,00 THB/dag = 24,61 DKK/dag.
>
>
> Tak for hjælpen! Ku' ikk' google mig til det. Det ville jeg li'godt
> nødig sku' leve for.

Nej ikke i Danmark. Men i Thailand rækker det nok lidt længere...

/michael

Peter Loumann (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 28-02-05 18:10

Michael skrev bl.a.:

>i Thailand rækker det nok lidt længere...

Ja. Jeg har som tommelfingeregel at 1 baht svarer til 1 krone i lokal
købekraft - afh. af forbrugsmønster. Dertil har mange thaier
biindtægter. Men alligevel.

--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://huse-i-naestved.dk

manse (28-02-2005)
Kommentar
Fra : manse


Dato : 28-02-05 22:26


"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:0vj621h6bn7tm7m5agh76ce9s14vgvcf28@4ax.com...
> Michael skrev bl.a.:
>
>>i Thailand rækker det nok lidt længere...
>
> Ja. Jeg har som tommelfingeregel at 1 baht svarer til 1 krone i lokal
> købekraft - afh. af forbrugsmønster. Dertil har mange thaier
> biindtægter. Men alligevel.
>
> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
> http://huse-i-naestved.dk
¨
Det kan man sagtens leve for
vi plejer at sige hvis vi skal leve over evne i thailand så bruger vi 500
baht om dagen,men vi bruger aldrig så meget,jeg ved ikke rigtig hvad vi
skulle bruge dem til



Bent Jensen (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Bent Jensen


Dato : 02-03-05 15:20

"manse" wrote ...

> Det kan man sagtens leve for
> vi plejer at sige hvis vi skal leve over evne i thailand så bruger vi 500
> baht om dagen,men vi bruger aldrig så meget,jeg ved ikke rigtig hvad vi
> skulle bruge dem til

Det er ligegyldigt, hvad du kan leve for. Som dansk statsborger kan du
ikke få tilladelse til at opholde dig mere end et par månder i
Thailand, med mindre du tjener mindst dobbelt så meget.

Bent

Kevin Vilhelmsen (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Kevin Vilhelmsen


Dato : 02-03-05 23:40

Bent Jensen wrote:
> "manse" wrote ...
>
>
>>Det kan man sagtens leve for
>>vi plejer at sige hvis vi skal leve over evne i thailand så bruger vi 500
>>baht om dagen,men vi bruger aldrig så meget,jeg ved ikke rigtig hvad vi
>>skulle bruge dem til
>
>
> Det er ligegyldigt, hvad du kan leve for. Som dansk statsborger kan du
> ikke få tilladelse til at opholde dig mere end et par månder i
> Thailand, med mindre du tjener mindst dobbelt så meget.
>
> Bent

Vi skal vist lige have visa reglerne ajourført en gang?

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Michael Christoffers~ (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Michael Christoffers~


Dato : 05-03-05 17:54


"Bent Jensen" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
news:9a3bbfb0.0503020619.6b446b64@posting.google.com...
> "manse" wrote ...
>
>> Det kan man sagtens leve for
>> vi plejer at sige hvis vi skal leve over evne i thailand så bruger vi 500
>> baht om dagen,men vi bruger aldrig så meget,jeg ved ikke rigtig hvad vi
>> skulle bruge dem til
>
> Det er ligegyldigt, hvad du kan leve for. Som dansk statsborger kan du
> ikke få tilladelse til at opholde dig mere end et par månder i
> Thailand, med mindre du tjener mindst dobbelt så meget.
>
> Bent

Hej Bent,

Ja, det har du selvfølgelig ret i hvis du taler om at opholde sig her i lang
tid ala årevis.
Men jeg har da flere gange uden problemer fået 3 måneders multiple entry
visa helt uden hensyntagen til min indtægt. Selvfølgelig skal jeg så betale
derfor i DK forud for min afrejse.


mvh
Michael Christoffersen



Michael Christoffers~ (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Michael Christoffers~


Dato : 05-03-05 17:50


"manse" <bamsefarr@tele2adsl.dk> wrote in message
news:z%LUd.607$_F6.440@news.get2net.dk...
>
> "Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:0vj621h6bn7tm7m5agh76ce9s14vgvcf28@4ax.com...
> ¨
> Det kan man sagtens leve for
> vi plejer at sige hvis vi skal leve over evne i thailand så bruger vi 500
> baht om dagen,men vi bruger aldrig så meget,jeg ved ikke rigtig hvad vi
> skulle bruge dem til
Well, mit gæt er, at i så har jeres eget sted at bo.
Derudover har i så heller aldrig mulighed for at komme ud at se og opleve
det som turister har lyst til.
Og hvis du ikke ved hvad du skulle bruge penge ud over 500 baht om dagen, ja
så har du sikkert ikke været meget omkring.

Michael Christoffersen.



Ukendt (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-05 02:43


"manse" <bamsefarr@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:z%LUd.607$_F6.440@news.get2net.dk...
>
> "Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:0vj621h6bn7tm7m5agh76ce9s14vgvcf28@4ax.com...
>> Michael skrev bl.a.:
>>
>>>i Thailand rækker det nok lidt længere...
>>
>> Ja. Jeg har som tommelfingeregel at 1 baht svarer til 1 krone i lokal
>> købekraft - afh. af forbrugsmønster. Dertil har mange thaier
>> biindtægter. Men alligevel.
>>
>> --
>> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
>> http://huse-i-naestved.dk
> ¨
> Det kan man sagtens leve for
> vi plejer at sige hvis vi skal leve over evne i thailand så bruger vi 500
> baht om dagen,men vi bruger aldrig så meget,jeg ved ikke rigtig hvad vi
> skulle bruge dem til
Så har du da ikke regnet en boligudgift med hvis man bor i Bangkokområdet
hvor mindstelønnen PT er 175Baht/dag, jeg har lige været ved at undersøge
huspriser da vi har snakket om at vi godt kunne tænke os noget større en det
lille rækkehus vi har med 2 værelser og et opholdsrum ca 50-60kvm.
Men bare sådan et fås ikke for meget under en 1000000 baht i Saimai (Don
Muang) hvor vi fortsat vil have hus, og det skyldes at jordpriserne er
skyhøje overalt omkring Bangkok en af mine kollegaer der er gift med en fra
Udon Thani siger at man snildt kan købe et fint stort hus for 70000kr/500000
baht deroppe.
Det kan man jo ikke engang købe det frimærke for som vores hus ligger på, så
med 175 Baht om dagen er der kun råd til at bo i slummen.
MVH
Jens



Michael Christoffers~ (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Michael Christoffers~


Dato : 05-03-05 18:07


"Bent Jensen" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
news:9a3bbfb0.0502280556.7b1d513f@posting.google.com...
> Peter Loumann wrote ...
>
>> En skribent i gruppen her nævte for nogen tid siden mindstelønnen i
>> Thailand. Desværre kan jeg ikke finde indlægget igen. Er der nogen der
>> kender beløbet?
>
> Ifølge en af mine thai-kinesiske bekendte, som er arbejdsgiver, og som
> jeg spurgte for et par måneder siden, er minstelønnen i
> Bangklok-området 168,00 THB/dag = 24,61 DKK/dag.
>
Hej Bent,

Ja, det har jeg også hørt.
Udenfor hovedstaden skulle beløbet være 145 baht om dagen, men een ting er
lovgivning noget andet er virkelighed, i min kones landsby får de stadig
(marts 2005) 100 baht om dagen for at være daglejere. Og der taler vi ikke
ligefrem om 7,5 timers arbejdsdag.

mvh
Michael Christoffersen





Peter Loumann (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 05-03-05 20:41

Michael Christoffersen skrev bl.a.:

>[...] een ting er lovgivning noget andet er virkelighed [...]

Ja, det er klart. Men er det lovgivning eller overenskomst?

--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://pedalo.dk/cambodia/

Michael Christoffers~ (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Michael Christoffers~


Dato : 05-03-05 21:53


"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message
news:8o2k2196ge20oih3h6bv393bcpe5mi97vh@4ax.com...
> Michael Christoffersen skrev bl.a.:
>
>>[...] een ting er lovgivning noget andet er virkelighed [...]
>
> Ja, det er klart. Men er det lovgivning eller overenskomst?
>
Hej Peter,

Uha, der spørger du om mere end jeg kan svare på .:) Mit umiddelbare gæt
ville være at overenskomster ikke har den store vægt her for at sige det
mildt.

Er ikke spor bekendt med disse forhold i Thailand. Der tror jeg absolut at
Bent Jensen er langt mere velbevandret heri ikke mindst i kraft af hans
lingvistiske kundskaber samt hans årelange ophold i Thailand.

Mvh
Michael Christoffersen





Bent Jensen (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Bent Jensen


Dato : 06-03-05 01:17

Peter Loumann wrote ...

> Ja, det er klart. Men er det lovgivning eller overenskomst?

Det er lovgivning. Beløbet revideres med nogle års mellemrum. Forinden
afholdes der møder i et udvalg mellem arbejder- og
arbejdsgiverrepræsentanter. Der er en arbejdsret i Bangkok, som
behandler tvister om arbejde og lønninger.

Bent

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste