TVtunerkort
Fra : K J

Dato : 27-02-05 17:17

Jeg skal have mig et TVtunerkort. Det skal mest bruges til at se
....tja...tv! men må da også gerne kunne optage. Der skal også være
radiotuner. Og da jeg alligevel ikke vandt i lotto er prisen ret vigtig.
Hvilket kort kan I anbefale?

Jeg har fundet disse på EDBpriser:
men hvad er lige forskellen på dem? (jeg kan ikke finde TerraTec Cinergy 600
TV EM på terratecs hjemmeside)

--
Kresten K. Jeppesen

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-02-05 18:11

K J <k_k_j<FJERNDETHER>@ wrote:

> men hvad er lige forskellen på dem? (jeg kan ikke finde TerraTec Cinergy 600
> TV EM på terratecs hjemmeside)

Du får en fodbold med til EM modellen :)
Alt efter hvordan resten af dit system ser ud kunne
du overveje et Hauppauge WIN-PVR 150MCE kort som har
hardware MPEG encoding hvilket sikrer dig gode
optagelser i høj kvalitet uden mistede frames og
uden at lægge dit system ned da det er kortet selv
der forestår komprimeringen modsat Terratecs og andre
som anvender CPU'en til formålet. Står i ca. 600,-
Bemærk at dette kort er beregnet på Microsofts
Windows XP Media Center og der følger derfor
ingen software med. Men det kan hentes på
nettet.
Har lige investeret i sådan et og det er godt
noget et skridt frem i forhold til mit
gamle Terratec Cinergy 400 kort.
Højkvalitetets optagelser uden brok, lige klar til
at losse på en DVD :)
--
Peter J

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-02-05 18:40

Peter Jensen wrote:
> [...]
> Bemærk at dette kort er beregnet på Microsofts
> Windows XP Media Center og der følger derfor
> ingen software med. Men det kan hentes på

Funker det nævnte Hauppage kort fint med InterVideo WinDVR 3?

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-02-05 18:59

Per Nielsen wrote:

> Funker det nævnte Hauppage kort fint med InterVideo WinDVR 3?

Ser det ikke umiddelbart ud til nej.
Men Hauppauges egen software fungerer nu ganske
udemærket omend det måske ikke er det kønneste :)
--
Peter J

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-02-05 19:36

Peter Jensen wrote:
> Ser det ikke umiddelbart ud til nej.
> Men Hauppauges egen software fungerer nu ganske
> udemærket omend det måske ikke er det kønneste :)

Men du skrev: "Bemærk at dette kort er beregnet på Microsofts
Windows XP Media Center og der følger derfor
ingen software med. Men det kan hentes på
nettet."

Hvad kan man så hente på nettet, der fungerer upåklageligt?

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 19:26

> Funker det nævnte Hauppage kort fint med InterVideo WinDVR 3?

Mit Terratec Cinergy 600 tv radio fungerer perfekt med Windvr3 og det
optager stadivæk i fed dvd kvalitet og lige til at losse på en DVD skive.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-02-05 19:33

Kim Michael Larsen wrote:
> Mit Terratec Cinergy 600 tv radio fungerer perfekt med Windvr3 og det
> optager stadivæk i fed dvd kvalitet og lige til at losse på en DVD
> skive.

Takker

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 19:24

> [...]
> noget et skridt frem i forhold til mit
> gamle Terratec Cinergy 400 kort.
> Højkvalitetets optagelser uden brok, lige klar til

Jeg har et Terratec Cinergy 600 tv radio som jeg ikke har nogen problemer
med at optage i dvd kvalitet, uden brok og lige klar til at losse på en DVD
skive.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Michael Ravn

Dato : 01-03-05 19:17

On Sun, 27 Feb 2005 18:11:05 +0100, Peter Jensen
<peter@lovelyspam.spateldask.dk> wrote:

>Har lige investeret i sådan et og det er godt
>noget et skridt frem i forhold til mit
>gamle Terratec Cinergy 400 kort.
>Højkvalitetets optagelser uden brok, lige klar til
>at losse på en DVD :)
Hvad med Pinnacle PCTV Mediacenter 100i,
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=102594, har I erfaring med
dette, billedkvalitet osv? Men der mangler selvfølgelig radiotuner;
men hvis man kan undvære det?