Den billigste tur til London
Fra : -USH-

Dato : 27-02-05 16:00

Hej gruppe.

Planlægger en tur for to til London med afrejse søndag 20. og hjemkomst
onsdag den 23. marts.

Kan nogen anbefale et godt sted at finde billige rejser samt vandrehjem? Har
kigget lidt på ryanair og kilroy, men vil gerne høre om nogen har andre
ideer.

Også om nogen kan anbefale et godt sted at bo derovre.

Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Peter Jensen

Dato : 28-02-05 11:54

Prøv at se priserne for SAS og Mærsk. Måske er de lidt dyrere med så lander
du også i Gatwick eller Heathrow. De er billigere og hurtigere at komme
derfra og ind til det centrale London end fra Standsted. Det tager flere
timer fra Standsted og er dyrt hvis I tager med toget.

Mht. overnatning, så vil jeg booke få dage før på www.hotels.com - prøv at
evt. at lave en test idag og efterspørge et hotel i London om eks. 2 dage.
Billigt, men det kræver at man har "is i maven"

Fra : Hanne

Dato : 28-02-05 14:51

>Det tager flere timer fra Standsted og er dyrt hvis I tager med toget.

Måske lidt overdrevet. Det tager højst 45 min fra Stanstead, det er ca.
10-15 min. mere end fra Gatwick, og alt efter billettype er der heller ikke
så stor forskel på prisen.

mvh
Hanne

Fra : mogens

Dato : 01-03-05 14:47

> Måske lidt overdrevet. Det tager højst 45 min fra Stanstead, det er ca.
> 10-15 min. mere end fra Gatwick, og alt efter billettype er der heller
> ikke så stor forskel på prisen.

Ja det tager 3 kvarter til London fra Stanstead. Men Ryan Air har nu flyttet
nogle (om ikke alle?) afgange til Luton istedet. Men herfra er der også
fornuftige forbindelser ind til London (ca. hver 10. minut går der tog og
det tager mellem 30 og 50 minutter). Så bliver du hældt af på St. Pancras
hvorfra du kan tage Tuben videre.

Jeg har i en periode fløjet meget med Maersk Air, men blev træt af deres
"Fly as you please" vrøvl. De er lige så store plattenslagere som Ryan Air,
f.eks. kunne jeg på sidste tur ikke booke min small fra torsdag om til
onsdag i stedet. Det viste sige torsdag at flyet var halvtomt, men de havde
sjovt nok solgt alle de billige billetter i Small kategorien, så jeg fik lov
at betale det sædvanlige ombookningsgebyr + 275 ekstra grundet at min type
small billetter pludselig var solgt. Se det er plattenslageri så det basker,
og nu tager jeg så en periode hos Ryan Air igen. Men regn ikke med
fleksibilitet m.h.t. ombooking hverken hos "Cheat as you please" eller Ryan.
Mogens