Cannot be run in dos
Fra : Ander Sand

Dato : 26-02-05 18:27

Jeg har nu installeret MySql, men prøver jeg at starte "mysqld.exe" i et
kommandpromt, så får jeg blot at vide at programmet ikke kan køres i
dos-mode.

Min konfig er: Apache 1.3 med Php 4.3.10 og begge disse dele kører
upåklageligt.

Hmmmm - hvad er der galt ?

Kurt

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 27-02-05 07:56

On Sat, 26 Feb 2005 18:26:48 +0100, Ander Sand wrote:

> [...]
> dos-mode.
>
> Min konfig er: Apache 1.3 med Php 4.3.10 og begge disse dele kører

MySQL køres ikke som et almindeligt program men ligger derimod som en
service på systemet. Du styrer den ved at gå ind i Start -> Kontrolpanel
-> Administrative tools (kan ikke huske den danske betegnelse) -> Services.
I det vindue skulle du gerne kunne starte og stoppe MySQL.

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Ander Sand

Dato : 27-02-05 21:35

Næ, den går jo ikke med Win98. Jeg kan ikke få skidtet til at køre som en
alm. service.
Kurt