Åben andet program
Fra : Niels

Dato : 26-02-05 14:50

Kan jeg åbne et andet program eller fil (f.eks et word-dokument) med filens
standard-program (word i eks.)?

--
Mvh. Niels (http://niels.spoweb.dk)

Fra : Niels

Dato : 26-02-05 15:22

altså med C++

Fra : Benny Andersen

Dato : 27-02-05 16:28

On Sat, 26 Feb 2005 15:22:06 +0100, "Niels" <niels@spoweb.dk> wrote:

>altså med C++

C++ sproget omfatter ikke det at køre andre programmer (proces kørsel
og synkronisering), men c++ compilere til rigtige operativsystemmer
har nogle funktioner dertil.
De kan hedde sådan noget som fork(), exec() eller system() afhængigt
af hvilken platform (som windows/linux/mac) og hvilken compiler du
anvender.

Fra : ---

Dato : 01-03-05 10:25

> [...]
> De kan hedde sådan noget som fork(), exec() eller system() afhængigt
> af hvilken platform (som windows/linux/mac) og hvilken compiler du

Det er vist ikke helt korrekt. Når du tillader dig at være pedantisk bør du
også være korrekt. Det er ikke compileren der tilbyder funktionaliteten,
derimod er det nogle libraries der eventuelt kan følge med compileren.
F.eks. kan man bruge Windows API'et til at starte et andet program via bl.a.
ShellExecute hvis man udvikler til Windows.

Fra : Benny Andersen

Dato : 01-03-05 16:31

On Tue, 1 Mar 2005 10:25:25 +0100, "---" <noone@example.com> wrote:

> [...]
>F.eks. kan man bruge Windows API'et til at starte et andet program via bl.a.
>ShellExecute hvis man udvikler til Windows.

Hvad er det lige du tilbyder? jeg forsimpler til noget der forklarer
lidt og er godt at søge på i hjælp eller internet, passende til det
niveau jeg skønner siger mest.
Men hvor er du dygtig noone@ecample.com Du har forstand på c++ og ved
hvordan det hele hænger sammen. Respekt!

--
Benny Andersen

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 01-03-05 16:58

Benny Andersen <be9@worldoffline.dk> wrote:

> Men hvor er du dygtig noone@ecample.com Du har forstand p? c++ og ved
> hvordan det hele h?nger sammen. Respekt!

Ikke desto mindre har han ret.

--
jlouis

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 14-03-05 09:20

> Ikke desto mindre har han ret.

Det kommer an på om man definerer compileren som den pakke man
køber/downloader med udviklingsmiljø etc eller om man definerer den som
selve oversætteren. Jeg ville ikke tøve med at bruge ordet i begge
sammenhæng.

Niels Dybdahl

Fra : Martin Dyring

Dato : 26-02-05 16:02

"Niels" <niels@spoweb.dk> wrote in message
> Kan jeg åbne et andet program eller fil (f.eks et word-dokument) med
> filens standard-program (word i eks.)?

Hej Niels,

Jeg går ud fra du vil have det til at køre på Windows platformen. I så fald
kan du kigge på ShellExecute:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/shellcc/platform/shell/reference/functions/shellexecute.asp

Mvh,
Martin Dyring