til alle dyrevenner her på listen
Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 26-02-05 11:26

Dette indlæg handler ganske vist om hunde, men har adresse til alle
dyrevenner, og jeg ved, at flere her på listen, lige som jeg selv, ejer både
katte og hunde.

Forsøgsdyrenes Værn har p.t. en kampagne med titlen "fra ønskehund til
affaldshund", der omhandler den forfærdelige skæbne, som nogle hunde får,
når deres tidligere familie i god tro afhænder dem til samvittighedsløse
hundehandlere, der anvender dem som "fødemaskiner" under de frygteligste
forhold.
Kampagnen beskæftiger sig også med den ukontrollerede import af hundehvalpe
fra Østlandene, der tages fra moderen i en alt for ung alder, og hvoraf
mange dør under transporten hertil.

I kan støtte foreningens arbejde med disse sager ved via deres hjemmeside at
rekvirere et af deres postkort, forsyne det med et frimærke og sende det til
justitsminister Lene Espersen med krav om hendes indgriben.

Alle vi, der går til træning med vores hunde, kan udbrede kendskabet til
sagen ved at rekvirere foldere og andet materiale, der kan ophænges i
klubhuset/uddeles til andre medlemmer af klubben.
Materialet udsendes vederlagsfrit, men man kan støtte foreningen ved at give
et bidrag til portoen, eller endnu bedre ved at blive medlem - det koster
100 kr. om året.

Adressen er www.forsoegsdyrenes-vaern.dk

Venlig hilsen
Anelise med labberne Molly og Sally og huskattene Mia og Rasmis

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 03-03-05 01:55

On 26/02/05 11:25, in article 42204ec4$0$937$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
"Anelise Schou Nielsen" <nilleslyst@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
> Adressen er www.forsoegsdyrenes-vaern.dk
>
> Venlig hilsen
> Anelise med labberne Molly og Sally og huskattene Mia og Rasmis

Er hermed gjort

Mvh.
Charlotte
--