News-reader anbefaling
Fra : Michael Hansen

Dato : 26-02-05 09:51

Hej gruppe

Kan nogen herinde anbefale mig en newsreader? Det jeg har brug for er en
newsreader, der kan gemme grupperne lokalt på min computer - hvor jeg så
kan tage backup og indlæse det igen ved evt. crash.

Jeg har tidligere brugt Netscape, som jeg har været meget glad for, men
jeg har aldrig forstået at lave backup af netop mine newsgroups og den
var jo så "flink" bare at slette alt det gamle, da jeg skiftede fra
tele-dk's news-server til tele2s.

Findes der i øvrigt nogle news-udbydere, som har indlæg fra newsgroups
længere tilbage en 2-3 år? Og hvor man kan hente dem i en newsreader og
gemme dem lokalt?

Mvh
Michael

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-02-05 14:17

Den 26-02-05 09.50 skrev Michael Hansen følgende:

> jeg har aldrig forstået at lave backup af netop mine newsgroups og den
> var jo så "flink" bare at slette alt det gamle, da jeg skiftede fra
> tele-dk's news-server til tele2s.

Jeg tror ikke, du kan gemme indlæg på tværs af nyhedsservere. Medmindre
du installerer din egen newsserver eller newscache, som for eksempel
Leafnode: http://leafnode.sourceforge.net

> Findes der i øvrigt nogle news-udbydere, som har indlæg fra newsgroups
> længere tilbage en 2-3 år? Og hvor man kan hente dem i en newsreader og
> gemme dem lokalt?

Hvorfor gemme dem lokalt? Medmindre det er specielle grupper som din
udbyders lokale grupper, kan du finde stort set alle indlæg på Google
Groups. http://groups.google.dk. Så vidt jeg husker kan du finde indlæg
tilbage til 1995.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Carl Drud

Dato : 26-02-05 17:20

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg tror ikke, du kan gemme indlæg på tværs af nyhedsservere. Medmindre
> du installerer din egen newsserver eller newscache, som for eksempel
> Leafnode: http://leafnode.sourceforge.net

Og skal det være til Windows er der Hamster.

http://www.tglsoft.de/misc/hamster_en.htm

http://hamster.volker-gringmuth.de/

Såmænd helt tilbage til 1987:

http://groups-beta.google.com/group/alt.drugs/about

Carl

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-02-05 17:26
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-02-05 19:00

Den 26-02-05 17.20 skrev Carl Drud følgende:

> Og skal det være til Windows er der Hamster.

Jeg tænkte og tænkte, men jeg kunne simpelthen ikke huske navnet, andet
end at det havde noget med et dyr at gøre. Det var i min søgning efter
serveren, at jeg stødte på Leafnode.

Fra : Carl Drud

Dato : 26-02-05 19:55

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg tænkte og tænkte, men jeg kunne simpelthen ikke huske navnet, andet
> end at det havde noget med et dyr at gøre. Det var i min søgning efter
> serveren, at jeg stødte på Leafnode.

Hamster er kan såmænd også klare mail og så har endda sit helt eget
nyhedshierarki

bl.a.

hamster.en.config
hamster.en.misc