catnip!
Fra : Heidi Jensen

Dato : 26-02-05 08:08

Hej

Hvad er catnip?

Venlig Hilsen/ Best Regards
Heidi Jensen
www.hot-newlife.dk

Fra : Lady

Dato : 26-02-05 08:19

"Heidi Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:0fVTd.7$Ka4.2@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Hvad er catnip?

Catnip er nogle urter, som de fleste katte går helt amok over.
De er ofte lagt inde i legetøj, så katten finder ellers uinteressant legetøj
interessant.

Min erfaring med mine katte er dog, at det alligevel hurtigt bliver
kedeligt, og de mister interessen. Sikkert fordi lugten jo med tiden
forsvinder.

For os mennesker lugter catnip ikke af noget særligt, men kattes lugtesans
er jo noget bedre end vores.

T. Jakobsen

Fra : Heidi Jensen

Dato : 26-02-05 08:41

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Catnip er nogle urter, som de fleste katte går helt amok over.
> De er ofte lagt inde i legetøj, så katten finder ellers uinteressant

Ok tak! Gav Siska en pude i går med catnip i, og hun bærer rundt på som var
det en killing, den er med hende overalt, når hun så lægger sig el. lign.
skal det helst være ovenpå på puden! Det ser nu meget sødt ud, men er det
"sundt"?

Heidi

Fra : Tanja Petersen

Dato : 26-02-05 10:57

Det sker der ikke noget ved. Det er ganske ufarligt, i tilfælde af at de
skulle finde på at æde det.

Hilsner
Tanja

Fra : Andrea

Dato : 26-02-05 12:37

> Hvad er catnip?
>

> Venlig Hilsen/ Best Regards
> Heidi Jensen
> www.hot-newlife.dk

Her i huset kalder vi det katte-hash! Bailey bliver helt euforisk når hun
får det. Jeg har købt en pose med "de rene varer" og hvis vi så skal ha' et
godt grin, så drysser vi lidt ud på hendes tæppe og så ligger hun ellers der
og ruller rundt og gnider kinderne ned i det. Hun har også fået en mus med
catnip, som hun hurtigt slikkede i stykker. Den var tydeligvis også god.
Minnie derimod synes fuldstændigt upåvirket. Hun er dog kun 6 mdr. så måske
er det fordi hun er ung. Eller også ligger der bare ikke en lille narkoman
gemt i hende ligesom i Bailey...

Venlig hilsen
Kristina

Fra : JytteJ

Dato : 26-02-05 13:24

"Andrea" <no.email@my.box> skrev i en meddelelse

> Her i huset kalder vi det katte-hash! Bailey

Navnet antyder visse tilbøjligheder (fnis)

JytteJ

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-02-05 13:23

In article <0fVTd.7$Ka4.2@news.get2net.dk>, Heidi Jensen
<heidijensen@tele2adsl.dk> wrote:

> Hej
>
> Hvad er catnip?

Catnip er den engelske betegnelse for planten katteurt eller kattemynte
(Nepeta Cataria), som mange har i haven som staude. Og i tørret form er
visse katte altså vilde med lugten af den. Andre (mine!) er ophøjet
ligeglade..

--
Knus fra Ann R