php-mysql gæstebog fejl
Fra : Lotte M

Dato : 25-02-05 21:19

Jeg er helt "grøn" udi php/mysql og forsøger at få mit første php
gæstebogs-forsøg til at virke.

Har tilrettet en gæstebog fra www.wizzcomputers.com. Når jeg tester
lokalt på min EasyPhp-installation, så fungerer gæstebogen ok, men
den kan ikke køre fra mit webhotel ved Surftown.

Hvad er årsagen til:
"Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL
result resource in
/hsphere/local/home/lotte-m/lotte-m.dk/phpgb/GuestBookRead.php on line 57"

Se: http://www.lotte-m.dk/phpgb/GuestBookRead.php
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-02-05 21:26

Lotte M wrote:

> Hvad er årsagen til:
> "Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL
> result resource in
> /hsphere/local/home/lotte-m/lotte-m.dk/phpgb/GuestBookRead.php on line 57"

Hej

mysql_query(); returnere en 'resource' hvis din forespørgsel er
succesfuld, ellers returnere den false. Variablen du sender til
mysql_fetch_array(); er derfor sandsynligvis false.

Det er lidt nemmere at hjælpe dig med, at løse problemet hvis du poster
noget kode. Dvs. en 10-20 linjer både før og efter linje 57, alt
afhængig af om det er relevant.

Alternativ kan du jo selv tjekke om din query faktisk returnere noget ;)

--
Peter Farsinsen
peter at farsinsen dot dk

Fra : Lotte M

Dato : 25-02-05 21:59

ok, filen er her: http://www.lotte-m.dk/phpgb/guestbookread.txt

--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-02-05 22:33

Lotte M wrote:

> ok, filen er her: http://www.lotte-m.dk/phpgb/guestbookread.txt

Prøv at udskifte:

if (mysql_affected_rows() == 0) {

med

if(!$result) {

Det er vel ca. på linje 53.

--
Peter Farsinsen
peter at farsinsen dot dk

Fra : Lotte M

Dato : 25-02-05 23:40

Peter Farsinsen skrev:

> Prøv at udskifte:
>
> if (mysql_affected_rows() == 0) {
>
> med
>
> if(!$result) {
>
> Det er vel ca. på linje 53.

Super - det var kuren!

Nu er der så dukket en anden udfordring op, for jeg kan ikke få lov at
oprette tabellen i min database, den svarer: "access denied for user"
- så vidt jeg kan se er brugernavn mv korrekt... hmmm.

--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Leonard

Dato : 25-02-05 21:31

Lotte M <post@lotte-m.dk> wrote:

>Se: http://www.lotte-m.dk/phpgb/GuestBookRead.php

Det hjælper os ikke meget, da vi kun kan se outputtet og ikke koden.
Opload siden med .phps som extension, så kan vi se koden.
Så skal du nok lige fjerne dit brugernavn og kodeord, bare for en
sikkerhedsskyld.

--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/