Indpodnings attest - tydning
Fra : Rolf Lindberg

Dato : 25-02-05 15:43

Hej.

Jeg har fået en indpodnings attest, tilhørende Jakob Andreas Hansen, født i
Kastelev i 1883.
Jeg kan ikke læse hvor han er boende og lægens navn. er der nogen der kan
hjælpe mig?
Indpodnings attesten ligger på
http://www.sitecenter.dk/evolution/scrapbog/view_alone.nhtml?profile=scrapbog&UID=10010
På forhånd tak
Rolf Lindberg

Fra : børge askholm

Dato : 25-02-05 16:29

Rolf Lindberg skrev:
> [...]
> Kastelev i 1883.
> Jeg kan ikke læse hvor han er boende og lægens navn. er der nogen der kan

Jeg tror bestemt at han boede "samme"[sted]

Lægens underskrift kan jeg ikke klare. men prøv at finde hans fødsel i
kirkebogen; der plejer at stå hvem der vaccinerede børnene.

Børge

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 25-02-05 17:57

"børge askholm" <baskholm@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Lægens underskrift kan jeg ikke klare. men prøv at finde hans fødsel i
> kirkebogen; der plejer at stå hvem der vaccinerede børnene.

Prøv at se, om det kan passe med F. Krebs - Krebs synes jeg at kunne få
efternavnet til, og er enig med Børge i, at personen boede samme sted som
han var født.
God weekend fra Lolland - Ellen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 26-02-05 14:34

"Rolf Lindberg" <rolf.lindberg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i Kastelev i 1883.
> Jeg kan ikke læse hvor han er boende og lægens navn. er der nogen der kan

Hej,

Bemærk, at der er to læger indblandet:
Indpodningen er foretaget af distriktslæge Pundel (?)
Kontrollen er foretaget af J.Krebs

Venligst
Poul F. Andersen

OBS! Fjern dyret fra min Emailadresse
ved direkte henvendelse

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 26-02-05 17:57

"Poul F. Andersen" <paogbaZEBRA@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Rolf Lindberg" <rolf.lindberg@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej,
>
> Bemærk, at der er to læger indblandet:
> Indpodningen er foretaget af distriktslæge Pundel (?)

Jeg sad længe og kiggede på ordet, som du skriver som distriktslæge -
selvfølgelig - jeg var ovre i noget geografisk. Pundel? ja det er svært at
se; men sandsynligt, synes jeg.

Det viser endnu en gang, at det kan betale sig at lægge X-files i NG.
Venlige hilsener Ellen