*Skidekatte*
Fra : David Hansen

Dato : 25-02-05 12:07

Hej vi har lige et spørgsmål ang. vores killinger... Vi skal tømme deres
bakke mindst 3 gange om dagen.. Helst 4 gange da de tisser og laver rigtig
meget og vi undre os lidt da nogle af vores venner der også har 2 indekatte
siger de kan nøjes med at tømme 2-3 gange om ugen og deres den ene killing
er yngre end vores 2. Så er det fordi at vores katte har fri tilgang til
mad?? Dvs vi hælder op om morgenen og så kan de gå og spise af det når de
vil i stedet for at de får mad på bestente tidspunkter så de rent faktisk
får mere end de har brug for og derfor render i kassen i tide og utide??
Ja nogen vil måske synes det er et fjollet spørgsmål men vi har virkelig
overvejet dettte i en del dage nu..

Med Venlig Hilsen
Mia og David

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 12:32

"David Hansen" <firemaniac59@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> får mere end de har brug for og derfor render i kassen i tide og utide??
> Ja nogen vil måske synes det er et fjollet spørgsmål men vi har virkelig

Jeg tror, I har et lidt højere hygiejneniveau end jeres venner.

Hvis jeres venner virkelig kun tømmer/fjerner klatter 2-3 gange om ugen, er
det enten katte der gør hvad de skal udendørs, eller også lader jeres venner
bare efterladenskaberne ligge begravet i bakken.

Tina

Fra : David Hansen

Dato : 25-02-05 12:36

Deres katte er også indekatte som vores er... Men har lige snakket med min
søster og hun har også en indekat og hun tømmer heller ikke hver dag og
mener jeg burde ringe til dyrelægen.. Det virker bare så drastisk da begge
katte virker sunde og raske og har tons af energi og fulde af unoder

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 12:56

> [...]
> mener jeg burde ringe til dyrelægen.. Det virker bare så drastisk da begge
> katte virker sunde og raske og har tons af energi og fulde af unoder

Det er ikke normalt, at katte kun går på bakken 2-3 gange om ugen.

Mine har altid været på potten og lave "stort" 1-2 gange om dagen, uanset
hvad de er blevet fodret med og hver meget de har spist. Også indekatte.

Der er også folk derude, der kun tømmer/fjerner klatter 1-2 gange om ugen
(indekatte). Det er ikke fordi kattene lider af forstoppelse, men fordi
kattens efterladenskaber bare får lov til at ligge.

Tina

Fra : Bettina Hansen

Dato : 25-02-05 12:45

Hejsa

David Hansen wrote:
> [...]
> siger de kan nøjes med at tømme 2-3 gange om ugen og deres den ene killing

Hvilket foder giver I jeres katte og hvilket foder bruger jeres venner?
Det kunne lyde som om at I fodrer med Whiskas eller lign.
"supermarkedsfoder" - i så fald vil jeg råde jer til at skifte over til
f.eks. Prescription Diet eller Specific som I kan købe hos dyrelægen.
Det virker måske umiddelbart dyrt men der er meget mindre
affaldstof/fyldstof i - derfor spiser kattene mindre af det og der
kommer også mindre ud i den anden ende...

> [...]
> får mere end de har brug for og derfor render i kassen i tide og utide??

Jeg mener ikke at det kan være derfor - det er mest optimalt for
killinger at spise små portioner i løbet af dagen fremfor kun at få mad
et par gange om dagen.

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : David Hansen

Dato : 25-02-05 12:56

De får ikke whiskas.. Vi fik noget med oppe fra internatet og jeg kan ikke
lige huske hvad det hedder, men det kan høbes hos dyrehandlen og ikke andre
steder og så har vi fået en prøve på det der feline principle som de også
får af.. Vi har planer om at skifte til hill's da vi har hørt rigtig meget
godt om deres foder fra familie og venner...

Da jeg havde min gamle kat fik hun bare noget fra Bilka og hun brugte ikke
bakken så meget som de to her gør og hun havde også adgang til mad hele
tiden så jeg er meget undrende må jeg nok indrømme..

Mvh Mia

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 25-02-05 17:05

Hej.
Renlighed er en god ting. Vi fjerner skidt og klumper, og supplerer op
med grus, morgen og aften. En' gang om ugen bliver alle toiletterne helt
rengjort med rodalon, og udskiftet med nyt grus.
Når du fjerner hvad der er i dine killingers toiletbakker, gør du også
bakkerne mere indbydende at bruge. Derved undgår du måske urenlige
katte, og sygdomme.
En anden ting er, at når vi har fjernet skidt og klumper om morgenen, så
sidder de nærmest på spring for at hoppe ind og supplere med noget nyt.
Men sådan kan vi jo så blive ved. Der er jo også arbejde udenfor hjemmet.
Hilsen Lisbet

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar