temperatur på en P3 866 mhz
Fra : Peter Holm

Dato : 24-02-05 22:20

hejsa

jeg har arvet en IBM Aptiva P3 866 mhz.
Den larmer fra den kombinerede cpu/psu-blæser.
Kan den mon køre helt uden blæser eller futter den mon af så?
Der er desværre ingen sensor på bundkortet, så jeg ander intet om
temperaturen udover at profilen ikke er specielt varm på cpu'en.

Mvh
Peter

Fra : Jacob E.

Dato : 24-02-05 23:50

Peter Holm wrote:
> hejsa
>
> jeg har arvet en IBM Aptiva P3 866 mhz.

Tillykke!

> Den larmer fra den kombinerede cpu/psu-blæser.

Gør den det? Aptiva'er plejer ellers ikke at støje så meget. Kunne tyde på,
at kølerblæseren er ved at stå af, overvej at skifte den ud.

> Kan den mon køre helt uden blæser eller futter den mon af så?

Du kan regne med, den futter af.

Mvh Jacob

Fra : Peter Holm

Dato : 25-02-05 22:48

Jacob E. wrote:

> [...]
>
> Gør den det? Aptiva'er plejer ellers ikke at støje så meget. Kunne
> tyde på, at kølerblæseren er ved at stå af, overvej at skifte den ud.

det viste sig at være grafikkortblæseren - mon jeg kan pille den af uden
skidtet bræner af?

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 26-02-05 05:05

Peter Holm skrev:
> det viste sig at være grafikkortblæseren - mon jeg kan pille den af
> uden skidtet bræner af?

Det er svært at vide når du ikke fortæller hvilket grafikkort, der er tale
om.

mvh
Jeppe Seidelin Dam