Stegt lever i whisky
Fra : Tom Frank

Dato : 24-02-05 20:44

Hej,

For noget tid siden så jeg i Go'Morgen Danmark på TV2 en gæst der
lavede stegt lever i whisky. Er der nogen som tilfældigvis kan give
mig opskriften, da jeg ikke kan finde den på TV2's hjemmeside.

Det er nu ikke fordi jeg specielt kan lide stegt lever, men da jeg er
ved at være lidt træt af den alm. form for stegt lever med sovs og
kartofler, kunne jeg godt trænge til at ændre lidt på det. Så hvis
andre gode opskrifter er til rådighed takker jeg mange gange som
inspiration.

/Tom

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-02-05 22:34

"Tom Frank" <tofran@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er nu ikke fordi jeg specielt kan lide stegt lever, men da jeg er
> ved at være lidt træt af den alm. form for stegt lever med sovs og
> kartofler, kunne jeg godt trænge til at ændre lidt på det.

Det kan jeg godt følge dig i. Husk, der er en verden til forskel på
svinelever, som fanden har skabt, og så kalvelever, der er en himmelsk
spise. Holder du dig fra svineleveren, kan det ikke gå helt galt.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/23/05)

Fra : Astrid Lund

Dato : 24-02-05 22:40

On Thu, 24 Feb 2005 22:33:37 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

Klipp

>svinelever, som fanden har skabt, og så kalvelever, der er en himmelsk
>spise. Holder du dig fra svineleveren, kan det ikke gå helt galt.

For ikke å snakke om okselever! *pføy* - men kyllinglever skal
(visstnok) være godt?
--
Astrid

Fra : Pipeline

Dato : 25-02-05 00:58

> Husk, der er en verden til forskel på svinelever, som fanden har skabt, og
> så kalvelever, der er en himmelsk spise. Holder du dig fra svineleveren,
> kan det ikke gå helt galt.

Til gengæld er svinelever bedst på grillen (synes jeg).
MVH
Pipeline

Fra : Jørgen Hess

Dato : 25-02-05 18:41

> [...]
> kartofler, kunne jeg godt trænge til at ændre lidt på det. Så hvis
> andre gode opskrifter er til rådighed takker jeg mange gange som

Steg en gang løg og derefter lever.
Nu kommer det særlige: Lige før leveren er færdig kommer du saften af en
appelsin over, lav sovs af appelsinskyen.
Det er forbavsende hvor stor forandring der er på retten bare med denne saft.
mvh
Jørgen