Valg af licens til VC++ .NET Standard 2003
Fra : Christian Larsen

Dato : 24-02-05 19:26

Hej NG!

Nu håber jeg, jeg har ramt rigtigt. Ellers må I stille mig videre. Jeg står
for at skulle købe en udgave af MS Visual C++ .NET Standard 2003, og det
viser sig, at der er to forskellige licenser: en "almindelig" og en
"Microsoft Academic OpenLicense" eller noget i den retning. Sidstnævnte er
omkring halv pris, men jeg har svært ved at gennemskue hvilke
forudsætninger, jeg skal opfylde, for at kunne købe programmet til den lave
pris. Kan I hjælpe mig med det?

Venlig hilsen
Christian Larsen

Fra : ---

Dato : 25-02-05 13:06

> [...]
> omkring halv pris, men jeg har svært ved at gennemskue hvilke
> forudsætninger, jeg skal opfylde, for at kunne købe programmet til den

Der er vist noget med at software udviklet med Academic License ikke må
avendens kommercielt. Sådan er det i hvert fald i forbindelse med MSAA som
de fleste universiteter har.

Fra : Christian Larsen

Dato : 25-02-05 17:51

"---" <noone@example.com> wrote in

> Der er vist noget med at software udviklet med Academic License ikke
> må avendens kommercielt. Sådan er det i hvert fald i forbindelse med
> MSAA som de fleste universiteter har.

Tak for svaret. Nu har jeg spurgt hos ITbutikken, og svaret fra dem var, at
den, de kalder Microsoft Academic Open License, "er en MOLP version,
hvilket vil sige at du kun kan bruge denne hvis du har en licens aftale med
Microsoft." Da jeg ikke har sådan en licensaftale med Microsoft, er valget
lige til.

Venlig hilsen
Christian Larsen

Fra : Henrik Brandt

Dato : 25-04-05 22:25

Christian Larsen wrote:
> [...]
> omkring halv pris, men jeg har svært ved at gennemskue hvilke
> forudsætninger, jeg skal opfylde, for at kunne købe programmet til den lave

Hvad følger der egentligt med til Visual Studio C++ .Net Standard??
Skal man købe Visual Studio ved siden af??

/ Henrik