Problemer med at connecte PC med Nokia 631~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-02-05 13:53

Hej NG.

Jeg har problemer med at connecte min PC til min Noia 6310 via BlueTooth.
De kan i og for sig godt se hinnanden, jeg kan få fat i telefonen via
det configureringsværktøj som VidComm installerer, BlueTooth Steder.
Og jeg kan på min Nokia 6310 se min PC som tilsluttet.

Men jeg kan ikke kommunikere mellem Nokia PC Suite og telefonen,
Nokia Connections Manager giver en fejl når jeg vælger BlueTooth.

Jeg kan heller ikke connect med Floats Mobile Agent.

I hjælpen til Nokias program står der noget med en Digianswer driver som
skal
være inst., hvor finder jeg den ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : JMo.

Dato : 24-02-05 18:33

Christian B. Andresen wrote:

> [...]
> det configureringsværktøj som VidComm installerer, BlueTooth Steder.
> Og jeg kan på min Nokia 6310 se min PC som tilsluttet.

6310 var Nokias første Bluetooth-forsøg. Og den bærer præg af det :)

En hurtigt google'ing burde give mange nedslående beskeder om at det ikke
virker.

Så vidt jeg husker, begyndte der dog at komme enkelte succeshistorier om
folk der havde fået det til at virke, da telefonens software var nået forbi
4.5.something, og PC Suite var nået op i version 5.

Så hvis du bruge PC Suite 4.8x (eller - gys - 4.5x) bør du starte med at
opgradere denne.

Hvis telefonen er 4.12 eller deromkring skal der ny software til. Men det
kommer jo nok til at koste penge, så det er der vidst ingen grund til at
rode sig ud i - der er langt fra garanti for at det kommer til at virke.

(iøvrigt: DUN virkede vist nok nogenlunde. Så hvis det bare er for at komme
på nettet, kan du prøve at rode med manuelle indstillinger)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-02-05 08:38

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote in message

BlueTooth.

> 6310 var Nokias første Bluetooth-forsøg. Og den bærer præg af det :)
>
> En hurtigt google'ing burde give mange nedslående beskeder om at det ikke
> virker.

Det er nu lykkedes mig at connecte til Floats Mobile Agent.

> [...]
> 4.5.something, og PC Suite var nået op i version 5.
>
> Så hvis du bruge PC Suite 4.8x (eller - gys - 4.5x) bør du starte med at

Det er version 4.81, jeg kan ikke finde en nyere.

> [...]
> kommer jo nok til at koste penge, så det er der vidst ingen grund til at
> rode sig ud i - der er langt fra garanti for at det kommer til at virke.

Telefonen er 4.15.

> (iøvrigt: DUN virkede vist nok nogenlunde. Så hvis det bare er for at
komme
> på nettet, kan du prøve at rode med manuelle indstillinger)

DUN ? Hvad er det ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : JMo.

Dato : 25-02-05 18:14

Christian B. Andresen wrote:

> Det er version 4.81, jeg kan ikke finde en nyere.

Næh, det kan jeg heller ikke. 5.x serien er nået til 5.8 - men supporten
for de gamle modeller med DLR-3P stik er forvundet undervejs.
(Officielt var den nu heller ikke til 6310 - her ville Nokia helst have man
brugte 4.88)

> Telefonen er 4.15.

Svjh. stadig en af de buggy versionen. Har en svag erindelse om at man
skulle op omkrng 4.5x før det er bare nogenlunde stabilt. Men det kan være
jeg husker forkert.

> komme
>
> DUN ? Hvad er det ?

Dial-up network - eller "Netværk via modem" som det hedder i de danske
Windows versioner.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-02-05 09:41

> Svjh. stadig en af de buggy versionen. Har en svag erindelse om at man
> skulle op omkrng 4.5x før det er bare nogenlunde stabilt. Men det kan være
> jeg husker forkert.

Jeg tror jeg vil få den opgraderet ved lejlighed.

--
mvh/rg. Christian