Anbefaling afgod økonimisk blækprinter
Fra : TS

Dato : 24-02-05 11:11

Hej

Jeg efterlyser en god printer som er økonimisk hvad angår forbrug, må gerne
være god at genfylde blæk på. Jeg bruger den lidt blandet til udkrivning af
dokumenter med farve og billeder. En sjælden gang bliver den brugt til
farvefotos i fotokvalitet. Max pris ca. kr. 1000 men lytter til alt.

På nuværende har jeg en lexmark Z25 men synes hurtigt der bliver streger i
farveprint, så jeg ret ofte må rense dyserne. Bruger min printer ca. et par
gange om ugen, da jeg til sort/hvid print bruger laser.

Fra : Mads

Dato : 24-02-05 11:36

On Thu, 24 Feb 2005 11:11:23 +0100, "TS" <temp@temp.temp> wrote:

> [...]
>dokumenter med farve og billeder. En sjælden gang bliver den brugt til
>farvefotos i fotokvalitet. Max pris ca. kr. 1000 men lytter til alt.

Canon Pixma 4000 passer vist fint til dine krav.
Den koster ca 1000 kr og har en utrolig flot udskrift af både
tekst og fotos. På godt fotopapir er kvaliteten mindst på højde
med den du får hos fotohandleren.
Desuden har den separate blæktanke, så du skifter kun den
ene farve der er løbet tør. Uoriginalt blæk kan fåes til ca 25 kr
pr farve. Du kan også selv nemt genfylde dem.
Derudover har den duplex print ( print på begge sider af papiret )
og den kan printe direkte på CD'er og DVD'er

Pragtfuld lille maskine som jeg varmt kan anbefale.

mvh Mads

Fra : TS

Dato : 24-02-05 13:42

Jeg kan se iflg. edbpriser.dk at Canon Pixma 4000 har to sorte patroner
modsat Pixma 3000 som kun har en, hvad er fordelen ved to frem for en?

Fra : Mads

Dato : 24-02-05 14:02

On Thu, 24 Feb 2005 13:41:43 +0100, "TS" <temp@temp.temp> wrote:

>Jeg kan se iflg. edbpriser.dk at Canon Pixma 4000 har to sorte patroner
>modsat Pixma 3000 som kun har en, hvad er fordelen ved to frem for en?

En med blæk til udskrivning af tekst og en anden
med special blæk til fotos. ( som jeg har forstået det )

Om det så reelt gør en forskel ved jeg ikke, for
jeg sammenlignede kun 4000 og 5000 modellerne
da jeg skulle vælge.
Men jeg er ihvertfald 100% tilfreds med min Ip4000

mvh Mads