Måtte til optisk mus?
Fra : John Smith

Dato : 24-02-05 02:23

Hej.

Jeg er lige skiftet til en optisk mus...
Nu har jeg så opdaget at mit finerede og lakerede skrivebord ikke er
sagen som underlag for sådan en fætter. Jeg har ikke eksperimenteret så
meget med forskellige underlag og hader de almindelige stofbelagte
gummiunderlag fra min tid med kuglemus, da jeg altid syntes at køre ud
over kanten af måtten.

Så nu ville jeg gerne have det optimale ud af min nye mus men er i tvivl
om hvad jeg kan bruge som underlag for den. Jeg vil helst finde et
plademateriale jeg kan tildanne så det dækker så stor en del af mit
skrivebord at det er umuligt at køre musen ud over kanten.
Men hvad er godt?

Jeg har kikke lidt på musemåtter og fandt en der regnes blandt de
bedste. Den består af et klart plastmateriale med glimmer iblandet. Og
så var det jeg tænkte på om det kunne være smart at give skrivebordet en
gang lak med glimmer?

Og i så fald hvilken lak er bedst; acryl-, cellulose-, polyurethan-,
polyester-lak. Den skal jo både være slidstærk og glat?

Jeg har også set nogen måtter, der mere eller mindre bare er et stykke
eloxeret aluminium - er de gode?

John Smith

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-02-05 02:35

"John Smith" <zigge@NOGOODprivat.dk> skrev i

> [...]
> meget med forskellige underlag og hader de almindelige stofbelagte
> gummiunderlag fra min tid med kuglemus, da jeg altid syntes at køre ud

Er det en ordentlig mus?

Det kunne tænkes at være musen, som ikke læser særlig godt. Billige optiske
mus er ikke altid gode til at aftaste. Jeg har to gode mus og en del
billige, og der er en enorm forskel..

Jeg har selv et lakeret finerskrivebord, og min mus virker fortræffeligt på
det. Men for det meste bruger jeg nu min tegneplade som museunderlag. Men
det er nu udelukkende af pladshensyn...

Det, der er vigtigt, er vel bare, at underlaget er glat og nemt at holde
rent.

Claus

Fra : John Smith

Dato : 24-02-05 11:12

Claus Tersgov wrote:
> "John Smith" <zigge@NOGOODprivat.dk> skrev i

> Er det en ordentlig mus?

Det er en Logicech Cordless Mouseman Optical.
Er den ok?

John Smith

Fra : Anders Pedersen

Dato : 24-02-05 12:01

On Thu, 24 Feb 2005 11:11:47 +0100, John Smith wrote:

> Det er en Logicech Cordless Mouseman Optical.
Kanon god mus

Har selv haft denne mus i snart 3år
Bruger den på en ganske almindelig musemåtte

--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-02-05 16:50

"John Smith" <zigge@NOGOODprivat.dk> skrev

> Det er en Logicech Cordless Mouseman Optical.
> Er den ok?

Bare jeg vidste det..

Jeg kender desværre ikke alle mus, men kan snildt genkende en dårlig mus,
når jeg får den i hænderne. Men normalt er Logitech jo en ordentlig
kvalitet...

Claus

Fra : Brian Lund

Dato : 24-02-05 17:23

> Det er en Logicech Cordless Mouseman Optical.
> Er den ok?

Ja den er udemærket, men den bruger den gamle generation af optiske
sensorer, og de kører ikke godt på blanke, gennemsigtige og spejlende
underlag! - Du kan bruge stort set alt andet end de tre ting!

Jeg brugte bare et stykke A4 papir med min gamle Logitech mouseman (med
ledning ;))

Brian

Fra : Max

Dato : 24-02-05 08:36

Hej John

> meget med forskellige underlag og hader de almindelige stofbelagte
> gummiunderlag fra min tid med kuglemus, da jeg altid syntes at køre ud
> over kanten af måtten.

Det er til gengæld de eneste musemåtter der dur. Lær at bruge din mus
istedet, så du ikke køre af måtten :)

Mvh Max

Fra : Brian Lund

Dato : 24-02-05 17:26

> Det er til gengæld de eneste musemåtter der dur. Lær at bruge din mus
> istedet, så du ikke køre af måtten :)

Æh... Jeg har faktisk optiske set mus der IKKE kan køre på sådan et
underlag! - Så nej, de dur ikke nødvendigvis! - Hvis der er noget der altid
dur med en optisk mus så er det et lyst mat underlag, eks. A4 papir...

Til min nuværende MX510 bruger jeg dog en Icemat black som jeg har fået
kastet i nakken, og det klarer musen fint selvom det er en plade af glas ;)
(Men den har også den nye generation af sensorer)

Brian

Fra : Per Nielsen

Dato : 24-02-05 18:00

Brian Lund wrote:
> Til min nuværende MX510 bruger jeg dog en Icemat black som jeg har
> fået kastet i nakken, og det klarer musen fint selvom det er en plade
> af glas ;) (Men den har også den nye generation af sensorer)

Samme mus og samme måtte kører også glimrende her Steelpad4D kan også
anbefales. Begge kan vel fås for 150-200 inkl. forsendelse.

Fra : Brian Lund

Dato : 25-02-05 00:19

> Samme mus og samme måtte kører også glimrende her Steelpad4D kan også
> anbefales. Begge kan vel fås for 150-200 inkl. forsendelse.

En MX510 kører på næsten alt! - Også på ujævne eller lakerede overflader!

Den larmer desværre bare så meget på en icemat, medmindre man putter teflon
tape under... Heldigvis kender jeg en der arbejder i en shop der sælger
teflon, så der falder lidt fryns af ;)

Brian

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-02-05 12:50

Brian Lund wrote:
> Den larmer desværre bare så meget på en icemat, medmindre man putter
> teflon tape under... Heldigvis kender jeg en der arbejder i en shop
> der sælger teflon, så der falder lidt fryns af ;)

Glemte lige at nævne det, teflon-musefødder her også