hardwarespørgsmål - internettelefoni
Fra : Preben Kaas

Dato : 23-02-05 17:33

En eller anden som kan give en nybegynder et godt råd?

Forsøger mig med Skype telefoni, men lydstyrken i mit headset
(Sandberg - type ??) er ret lav og jeg mener der er "skruet" helt op
overalt.

Hvor er der størst sandsynlighed for at finde årsagen:

Headset eller lydkort?

Mit lydkort er indbygget i mit Ecs Mainboard K7S5A

pft
Preben

ved mail fjern xxxx

Fra : Lars HT

Dato : 23-02-05 18:59

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> wrote in message
> [...]
> overalt.
>
> Hvor er der størst sandsynlighed for at finde årsagen:

Se lige her:

Lars

Fra : Preben Kaas

Dato : 23-02-05 21:15

On Wed, 23 Feb 2005 18:58:47 +0100, "Lars HT"
<aslaktoke@yahoo.danmark> wrote:

>"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> wrote in message

>Se lige her:

Tak ska du ha', men ved søgning får jeg desværre kun:

unable to find message with ID........

mvh
Preben

Fra : Lars HT

Dato : 23-02-05 21:31

> On Wed, 23 Feb 2005 18:58:47 +0100, "Lars HT"
>>
> Tak ska du ha', men ved søgning får jeg desværre kun:
>
> unable to find message with ID........

Okay, her kommer teksten fra den pågældende tråd! Hvis du ikke kan finde
hoved og hale i det, må du søge på titlen med Googles gruppesøgning!

Oprindelige Titel: Mærkeligt lydproblem med Skype og MSN Messenger

BESKED 1:

Problemet er, når jeg bruger Messenger/Skype (PC til PC) og taler med en
bestemt
person. Lyden fra ham er meget lav og med hvislen, men hvis han går ind i
controlpanel og trykker på "Speach", sker der ting og sager: Når blot dette
vindue er åbent, fungerer lyden fint (klart og højt), men idet øjeblik han
lukker vinduet ned igen, bliver lyden dårlig!

Ingen ændringer i lyd-/mikrofon-opsætning har afhjulpet problemet!

Er der forslag til, hvad dette kan skyldes?

Lars

BESKED 2:

Jeg har lige prøvet at åbne vinduet "Speach" men det fungere ikke for mig
desværre.

Er der da slet ikke nogen andre som har haft ligenden problemer??

Jacky

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ingen ændringer i lyd-/mikrofon-opsætning har afhjulpet problemet!
>
> Er der forslag til, hvad dette kan skyldes?

BESKED 3:

"Jacky Hansen" <jacky@detteskalfjernestdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg har lige prøvet at åbne vinduet "Speach" men det fungere ikke for mig
> desværre.
>
> Er der da slet ikke nogen andre som har haft ligenden problemer??

Har nu fundet en løsning til problemet! Microphone "boost" - et flueben et
eller andet sted i kontrolpanel - lyde og lydenheder, som jeg ikke mere kan
huske!

Lars

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 23-02-05 19:51

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor er der størst sandsynlighed for at finde årsagen:
>
> Headset eller lydkort?
>
> Mit lydkort er indbygget i mit Ecs Mainboard K7S5A

Udgangssignalet fra dit bundkort er ikke beregnet til at drive en
hovedtelefon.Det er kun beregnet som indgangssignal til en forstærker af den
slags der typisk sidder i PC-højttalere.

Kig efter om der skulle være et hovedtelefonstik i dine højttalere og anvend
så det i stedet.

Mvh
Claus

Fra : Preben Kaas

Dato : 23-02-05 21:20

On Wed, 23 Feb 2005 19:51:10 +0100, "Claus Nygaard-Pedersen"
<nomail@nomail.dk> wrote:

> [...]
>slags der typisk sidder i PC-højttalere.
>
>Kig efter om der skulle være et hovedtelefonstik i dine højttalere og anvend

Det er der, men kun ét hul og der er to stik på headset.
Skal jeg så sætte stikket for mikrofon i lydkortet (for det virker) og
det andet i højttaleren?

mvh
Preben

Fra : Preben Kaas

Dato : 23-02-05 21:45

<nomail@nomail.dk> wrote:

> [...]
>slags der typisk sidder i PC-højttalere.
>
>Kig efter om der skulle være et hovedtelefonstik i dine højttalere og anvend

Har sat det ene stik i højttaler og så kom der ederm...... lyd på, så
mon ikke en forlængerledning til lydkortets mikrofon stik får det hele
til at virke.

Tak for hjælpen

mvh
Preben

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-02-05 10:11

> Har sat det ene stik i højttaler og så kom der ederm...... lyd på, så
> mon ikke en forlængerledning til lydkortets mikrofon stik får det hele
> til at virke.

Jo! Hvis du ikke vil splitte ledningen til headsettet er det netop det der
skal til.

> Tak for hjælpen

Velbekomme! Det er jo det vi har usenet til.

Mvh
Claus