VS.NET, STL og DLL'er
Fra : ---

Dato : 23-02-05 13:55

Hejsa,

mine studiekammerater og jeg er ved at bygge et system i C++ med VS.NET der
anvender STL. Projektet er bl.a. en DLL som kan inkluderes i andre
programmer. Når vi compiler vores kode får vi en generede warning, som vi
ikke umiddelbart kan se hvordan vi kommer af med:

: warning C4251: 'kalchas_api::cKalchasAPI::m_LastQueryResult' : class
'std::list<_Ty>' needs to have dll-interface to be used by clients of class
'kalchas_api::cKalchasAPI'
with
[
_Ty=std::string
]

m_LastQueryResult er af typen tKalchasQueryResult:

typedef list<string> tKalchasQueryResult;

Et bud herfra er, at VS.NET ikke er glad for at dele hukommelsen for STL
komponenterne mellem et .EXE program og vores .DLL kerne.

Findes der nogen måde det kan omgås?

--
Best regards / Med venlig hilsen
Rasmus Christian Kaae

Fra : ---

Dato : 24-02-05 11:42

> : warning C4251: 'kalchas_api::cKalchasAPI::m_LastQueryResult' : class
> 'std::list<_Ty>' needs to have dll-interface to be used by clients of
> [...]

Vi bruger følgende indtil en bedre løsning kommer frem:

#pragma warning( disable:4251 )