.ra filer ??
Fra : T

Dato : 23-02-05 12:02

Hej NG

Jeg har en database styret af en php side...
Er der nogle der ved hvordan man laver disse her .ra eller .rm lydfiler som
ikke kan downloades, og er det noget man kan lave i php..?

Fra : Kevin Steffer

Dato : 23-02-05 18:39

Ja hvis du har rn ra eller rm fil kan du lave en tekst fil som ender
på ram med en URL i til din ra elle rm fil. Fx

Har du en musik.ra fil på http://www.blabla.com/audio/musik.ra kan du
lave en tekst fil på http://www.blabla.com/download/audio/musik.ram
med flg. indhold:

http://www.blabla.com/audio/musik.ra

Så giver du bare bruger din tekstfil:
http://www.blabla.com/download/audio/musik.ram

Så hvis de prøver at højreklikke og vælg "Gem destination som..."
så får de bare en musik.ram fil som fylder "INGENTING" og hvis de er
så snu at åbne den i notepad og trække URL'en ud til den rigtige
lydfil og lave en HTML side med et link på til den rigtige lydfil -
højreklikke på det og vælge "Gem destination som..." - ja så er du
ligevidt.

Men det trick kender de færeste :D

Fra : Michael

Dato : 24-02-05 00:46

"Kevin Steffer" <ksteffer@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg tror at jeg er med, men....
Hvis min link linker til telst filen, hvordan for jeg den så til at åbne
lydfilen.. ??
Kan man programmere den til at åbne den url der står i den tekst fil man
linker til.. ??

Fra : Kevin Steffer

Dato : 24-02-05 08:35

> Hvis min link linker til telst filen, hvordan for jeg den så til at
åbne
> lydfilen.. ??

Det finder RealPlayer selv ud af.

Fra : T

Dato : 24-02-05 08:47

> Hvis min link linker til telst filen, hvordan for jeg den så til at
åbne
> lydfilen.. ??

Det finder RealPlayer selv ud af.

OK... det vil jeg prøve..