The Grudge
Fra : MGA

Dato : 23-02-05 10:10

Pudsigt at der er kommet sådan en bølge af gammeldags gyserfilm, hvor det
hele er teatersminke, lydeffekter og lavbudget.

Jeg er nok blevet for gammel til rigtig at nyde sådan en og savner effekter
og fantasi a la Eksorsisten, The Omen og Poltergeist.

Hvad mon det skyldes at der er så populært med den slags gys nu? En ny
generation?

Mette

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 23-02-05 11:22

MGA wrote:

> Hvad mon det skyldes at der er så populært med den slags gys nu? En
ny
> generation?

Det meste er japanske gysere der bliver lavet som remakes. El del
japanske gyserfilm har haft success på det seneste og da hollywood
hellere vil lave en remake af en success end selv at finde på noget
originalt, bliver vi bombarderet med selvsamme. Mange af de japanske
originales er naturligvis deres remakes overlegne. Nogle gode nyere
japanske gysere kan være:

Dark Water
Ju-on: The Grudge (I+II)
Face <http://www.imdb.com/title/tt0256127/>
Ringu (I+II+0)
one missed call

og fra Korea kommer der også:
Phone

Når et koncept i Japan først har haft lidt success, bliveer det
malket tyndt, se blot på movie connections til The Grudge (den med
Sarah Michelle Gellar )
<http://us.imdb.com/title/tt0391198/movieconnections>

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten DH

Dato : 23-02-05 13:21

<lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
[...]

Tilføjer lige lidt...
Thailand:
The Eye

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 23-02-05 14:19

Glemte lige:

> og fra Korea kommer der også:

A Tale of Two Sisters

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-05 17:52

lars@intercambiodvd.com wrote:
> Glemte lige:

> A Tale of Two Sisters

Hehe ... men efter Blair Witch Project er det næsten ligegyldigt hvad der
ellers kommer ... det er den eneste man behøver at se

--
Med venlig Hilsen - Kim Frederiksen (kim.frederiksen snabela gmail.com)
Nettet er for lille til Netbetjente - gå venligst udenfor

Fra : Holst

Dato : 23-02-05 18:10

Kim Frederiksen wrote:

> Hehe ... men efter Blair Witch Project er det næsten ligegyldigt hvad der
> ellers kommer ... det er den eneste man behøver at se

Synes du? Jeg synes, at den var rimelig ringe og meget lidt skræmmende.

Fra : Brian k

Dato : 23-02-05 18:21

Kim Frederiksen wrote:

> Hehe ... men efter Blair Witch Project er det næsten ligegyldigt hvad
> der ellers kommer ... det er den eneste man behøver at se

Hej

Må da være den dårligste og mest kedsomme film der nogensinde er lavet.

/brian

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-02-05 22:16

Kim Frederiksen wrote:

> Hehe ... men efter Blair Witch Project er det næsten ligegyldigt hvad der
> ellers kommer ... det er den eneste man behøver at se

Hvorfor? Den er jo røvsyg.

/David

Fra : MGA

Dato : 25-02-05 11:50

"Kim Frederiksen" <kim.frederiksen snabela gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hehe ... men efter Blair Witch Project er det næsten ligegyldigt hvad der
> ellers kommer ... det er den eneste man behøver at se

Helt enig, den startede bølgen af ringe gyserfilm...efter den er de alle
efterligninger. Eller måske startede det hele med maskernes nat, som jo er
lavet efter samme princip - teatersminke og lydeffekter....

Mette

Fra : Morten Bowman

Dato : 23-02-05 22:07

On 23 Feb 2005 05:19:02 -0800, "lars@intercambiodvd.com"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Glemte lige:

>A Tale of Two Sisters

Nemlig og den har også en glimrende historie

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Morten DH

Dato : 23-02-05 22:57

<lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
<A Tale of Two Sisters

Nåh ja hvordan kunne jeg glemme den... den er varmt anbefalet herfra også

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 24-02-05 10:37

Kim Frederiksen wrote:

> Hehe ... men efter Blair Witch Project er det næsten ligegyldigt
hvad der
> ellers kommer ... det er den eneste man behøver at se

Jeg kunne også godt lide BWP, men den seneste bølge af asiatiske
gysere/thrillers er lidt en anden stil.

De vender lidt mere tilbage til en klassisk gyserstil og heldigvis er
der mange af dem der har held med ti at opbygge en uhyggelig stemning,
hvorimod moderne gysere (specielt mange af de typiske teen-slashers)
blot går efter shockeffekter.

Personligt hader jeg shockeffekter. Jeg bliver vildt forskrækket og
springer ½ meter op i luften. Det er overhovedet ikke behageligt.
Derimod elsker jeg nervepirrende gysere hvor en spændt stemning holdes
og opbygges igennem hele filmen. Netop dette syntes jeg mange af disse
asiatiske gysere er gode til.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Pierre & Karina

Dato : 24-02-05 13:19

> Jeg er nok blevet for gammel til rigtig at nyde sådan en og savner
> effekter
> og fantasi a la Eksorsisten, The Omen og Poltergeist.

Eksorsisten er da den mest kedlige og dårlige film jeg har set. Det er ikke
et gys i den og effekterne er så dårlige at den går hen og bliver morsom.
Jeg grinte mere end noget andet da jeg så den.
Ormen kan jeg ikke rigtig huske så den vil jeg ikke kommentere og
Poltergeist var da meget skræmmende/ god, da jeg så den som 10 årig for
smart 20 år siden, men er da på ingen måde noget at skrive om idag.

Pierre

Fra : MGA

Dato : 25-02-05 11:53

"Pierre & Karina" <prc@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Poltergeist var da meget skræmmende/ god, da jeg så den som 10 årig for
> smart 20 år siden, men er da på ingen måde noget at skrive om idag.

Nej, og der har vi måske kernen i problemet - den sidste fede gyser jeg så
var Dreamcatcher - og den var jo totalt latterlig den sidste halve time med
Alien versus Predator i Fraggle-stil...
Der er et hul i markedet, vi mangler nogle ordentlige gyserfilm!

Mette