Andet multimedie
bentjuul 3670
batchkonvertering?
Fra : Lillian Redam

Dato : 22-02-05 20:26

Jeg ved at man i Photoshop Elements kan gemme/konvertere en mængde billeder
på en gang, men denne mulighed kan jeg ikke finde i PS CS - kan det være
rigtigt?
Specielt tænker jeg på overførsel fra CF-kort og til harddisk. Vil gerne
kunne gemme med navn, filtype osv. i en bestemt mappe.
Nogen der gider hjælpe?
Vh. Lillian

Fra : per christoffersen

Dato : 22-02-05 20:49

"Lillian Redam" <redam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der gider hjælpe?

Du skal kigge efter Actions ('Handlinger' vidst nok på dansk).
Med dem kan du 'indspille' en serie handlinger som PS kan gennemføre
automatisk (Af en hvilken som helst art, men også så simpelt som at åbne og
gemme et nyt sted).
Actions kan bruges til batch-håndteringer via File/Automate, hvor man kan
vælge en Action, en startmappe og en destinationsmappe.
Photoshop kører herefter Action-en på alle filer i startmappen, mens man
drikker kaffe eller læser posten.

/Per

Fra : Morten Lind

Dato : 22-02-05 20:46

Lillian Redam <redam@tdc-broadband.dk> wrote:

> [...]
> Specielt tænker jeg på overførsel fra CF-kort og til harddisk. Vil gerne
> kunne gemme med navn, filtype osv. i en bestemt mappe.

File>Automate>Batch......
M.

Fra : cogco

Dato : 22-02-05 22:54

> [...]
> Specielt tænker jeg på overførsel fra CF-kort og til harddisk. Vil gerne
> kunne gemme med navn, filtype osv. i en bestemt mappe.

Kan man det i "PhotoShop Elements 2"?
Det troede jeg ikke.
Har ellers ledt efter denne funktion, men uden resultat.
Kan det være fordi jeg roder med "PhotoShop Elements 2"?

Claus

Fra : Morten Lind

Dato : 23-02-05 05:27

cogco <cogco@aub.dk> wrote:

> [...]
> Har ellers ledt efter denne funktion, men uden resultat.
> Kan det være fordi jeg roder med "PhotoShop Elements 2"?

File>Batch Processing
M.

Fra : Morten Sten Andersen

Dato : 24-02-05 01:14

> File>Batch Processing

Hejsa!

Jeg vil gerne resize en hel gruppe billeder (ca 100) og ændre på contrast
osv. på en gang, kan det lade sig gøre via batch processing? I givet fald
hvordan? Jeg syntes kun jeg har mulighed for at definere hvor filerne skal
gemmes og det er så det?

Mvh
Morten

Fra : emj

Dato : 24-02-05 02:06

On Thu, 24 Feb 2005 00:13:48 -0000, "Morten Sten Andersen"
<no@thanks.dk> wrote:

>Jeg vil gerne resize en hel gruppe billeder (ca 100) og ændre på contrast
>osv. på en gang, kan det lade sig gøre via batch processing?

Nej, det kan ikke lade sig gøre og det er da også helt utænkeligt at
100 billeder skal have samme behandling.
Hilsen emj

Fra : Morten Sten Andersen

Dato : 24-02-05 02:18

> Nej, det kan ikke lade sig gøre og det er da også helt utænkeligt at
> 100 billeder skal have samme behandling.
> Hilsen emj

Jo, det kan det faktisk, sad lige og rodede lidt med det.

Man skal "optage" sit workflow via action functionen og så kan man vælge at
"afspille" hele workflowet til en hel folder med billeder. Det virker
faktisk! Jeg formåede at klare hvad jeg normalt bruger timer på i løbet af 2
min.

Og jo, mine billeder får alle sammen en gang rezise og auto levels da det
bare er til et webgalleri, og jeg syntes faktisk at PS gør det fint til
formålet.

Morten

Fra : emj

Dato : 24-02-05 12:45

On Thu, 24 Feb 2005 01:18:27 -0000, "Morten Sten Andersen"
<no@thanks.dk> wrote:

>Og jo, mine billeder får alle sammen en gang rezise og auto levels da det
>bare er til et webgalleri

OK, jeg synes at webgallerier kræver at få en mere seriøs behandling.
Hilsen emj

Fra : kkp

Dato : 26-02-05 18:19

har brugt flere forskellige batch-programmer
irfan er det ultimativt bedste, og så er det gratis.