Fejl/Tjenesten %OWC_USBEHCD
Fra : Henning Rasmussen

Dato : 22-02-05 18:42

Nedenstående fejl forekommer i fejlloggen, hver gang jeg starter
komputeren.

Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: Service Control Manager
Hændelseskategori: Ingen
Beskrivelse:
Tjenesten %OWC_USBEHCD.DeviceDesc% kunne ikke starte pga. følgende fejl:
Den angivne tjeneste kan ikke startes, fordi den er deaktiveret eller
fordi den ikke har nogen aktiverede enheder tilknyttet.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på

Jeg vil blive glad for et tip om ovenstående fejlmelding, årsag og evt
afhjælpning. Linket virker ikke. Jeg har et stykke tid haft et USB2 kort
i maskinen, men da jeg trods alle mulige forsøg ikke kunne få det til at
virke tilfredsstillende, har jeg fjernet det, og regnede så med at
fejlmeldingerne ville holde op, men nej. Alle enheder i Enhedshåndtering
er aktiveret og virker korrekt. Komputeren virker også korrekt, så vidt
jeg kan bedømme, men fejlmeldingen irriterer mig lidt.

--
Henning
Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail

Fra : Peter

Dato : 22-02-05 21:22

"Henning Rasmussen" <henningrasmussen1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Henning
> Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail

Start computeren i fejlsikker tilstand. Gå derefter i Enhedshåndteringen og
fjern alle USB controller og genstart computeren.
Win Xp vil nu installere dine USB controller igen. Det kan dog være
nødvendigt, at geninstallere USB enheder som Win XP ikke har driver til.

Peter B

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 23-02-05 20:34

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Win Xp vil nu installere dine USB controller igen. Det kan dog være
> nødvendigt, at geninstallere USB enheder som Win XP ikke har driver

Tak for det venlige svar. Problemet er bare at det ikke virker. Jeg
bliver måske nødt til at leve med det, som det er.

Fra : Peter

Dato : 23-02-05 21:57

> [...]
>
> --
> Henning
> Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail

Nåh-ja, man kan jo ikke være lige heldig hver gang :)

Peter B