... og på en tur druknede han ...
Fra : Baertel

Dato : 22-02-05 17:22

Det er hvad jeg ved om Anders Andersens død.
Han var sømand. Han er født i Ørum, Thisted i 1853. Viet 2 gange på
Frederiksberg, Kbh. i
hhv. 1883 og 1879.
Hans sidste barn er født i Sundby på Amager i 1886.

Hvor findes oplysninger om hans død?

--
M.v.h.

baertel

Fra : Erik R.N.

Dato : 23-02-05 23:05

Ansøgning om at hensidde i uskiftet bo.
Var der et laug for sømænd?
Sejlede han med et selskab, se dets arkiv !
Aviser, dødsannoncer
giftede enken sig igen, skal der være et skifte mellem hende og børnene
.. . .
det var sådan lige fra hoften

--
Erik Reinert Nielsen
www.nogn.dk

Fra : Leif Rasmussen

Dato : 24-02-05 18:00

> Hans sidste barn er født i Sundby på Amager i 1886.
>
> Hvor findes oplysninger om hans død?
Hvis Anders Andersen også døde i København, så er han formodentlig at finde
i de Københavnske begravelsesprotokoller. Protokollerne findes på Københavns
Stadsarkiv, og der findes indeks (ét for hvert år) til dem sorteret efter
efternavn, (fornavne) initialer og stilling/beskæftigelse.

Så måske med lidt stædig søgning.....

Mvh
Leif Rasmussen

Fra : Baertel

Dato : 24-02-05 23:51

Jeg ved kun at han var sømand og at han druknede på en tur. Ikke engang året
for hans død kender jeg.
Jeg ønsker at vide om hans død bliver registreret herhjemme hvis han
druknede i udlandet (udvandet), og i så fald hvor.

mvh
baertel

Fra : Ove C. Kronborg

Dato : 12-03-05 23:49

Såfremt hans død er registreret af det offentlige, er det skret i sognet,
hvor han var hjemmehørende (bopælssognet).

Mvh. Ove Kronborg

Fra : Baertel

Dato : 13-03-05 20:25

Tak Kronborg
Det var lige det jeg ville vide - og nu ved.

mvh
baertel