Firefox og Camino
Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-05 19:11

Jeg kom pludselig til at se, at jeg har browseren Camino liggende på
harddisken. Ellers er jeg såmænd gået over til at bruge Firefox til de
få sider, Safari ikke klarer så godt. Hvad er der egentlig blevet af
Camino? Den udspringer vel af Mozilla ligesom Firefox. Har Firefox
overtaget Caminos rolle, nu hvor den er udgivet i en endelig version?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-02-05 20:47

In dk.edb.mac, Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> [...]
> Camino? Den udspringer vel af Mozilla ligesom Firefox. Har Firefox
> overtaget Caminos rolle, nu hvor den er udgivet i en endelig version?

Både ja og nej.

Firefox og Camino deler renderings engine (Gecko), men så stopper
ligheden vist også.

Camino er et Cocoa-program dvs. den bruger Apples widgets, i modsætning
til Firefox, der bruger XUL til widgets (så vidt jeg har forstået).

Mike Pinkerton var på et tidspunkt den eneste mand bag projektet (som i
øvrigt talte David Hyatt, inden han blev hyret af Apple), hvilket gjorde
at der ikke blev udviklet særligt meget på den i en lang periode. Det
går stadig ret langsomt, men forhåbentlig bliver den en dag en 1.0
browser ligesom Firefox.

Ars Technica havde et godt interview med Mike Pinkerton i efteråret
<...leder...> -- der var det:

<http://arstechnica.com/columns/mac/mac-20040923.ars>

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

   My theory of evolution is that Darwin was adopted.
-- Steven Wright

Fra : Morten Lind

Dato : 22-02-05 00:06

> [...]
> Camino? Den udspringer vel af Mozilla ligesom Firefox. Har Firefox
> overtaget Caminos rolle, nu hvor den er udgivet i en endelig version?

Jeg bruger da med stor fornøjelse Camino 0.8b....der er fremragende,
hurtig og ser pæn ud(Jeg er aldrig rigtig blevet helt fortrolig med det
børstede stållook, Safari, iTunes m.fl. har).
M.

Fra : Jonas Voss

Dato : 22-02-05 00:24

In dk.edb.mac, Morten Lind
<fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> Jeg bruger da med stor fornøjelse Camino 0.8b....

Er det så ikke på tide at opgradere den til 0.8.2?

Der kom en del forbedringer ved udgangen af betastadiet.

<http://www.mozilla.org/projects/camino/#Download>

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

Five exclamation marks, the sure sign of an insane mind.

Fra : Morten Lind

Dato : 22-02-05 10:44

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Er det så ikke på tide at opgradere den til 0.8.2?
>
> Der kom en del forbedringer ved udgangen af betastadiet.
>
> <http://www.mozilla.org/projects/camino/#Download>

Tak, Jonas
M.