Du skal senest 60 dage efter pengeoverførslen melde uoverenstemmelsen (ikke
modtaget vare) til eBay
via følgende formular
http://pages.ebay.de/help/tp/inr-snad-process.html.
(Hvis du ikke kan tysk, må der findes en tilsvarende engelsk side).
Sælger får derefter 10 dage til at svare på uoverenstemmelsen.
Reagerer sælger ikke på henvendelsen fra eBay kan du efter de 10 dage,
(og hvis der er gået mere end 30 dage siden købet)
anmode om tilbagebetaling indenfor rammerne af eBays køber
standardbeskyttelse.
Der er en selvrisisiko samt en max. grænse på hvor meget man kan få tilbage.
Hvis du har betalt med PayPal kan max. grænsen være højere.
Jeg kan ikke lige huske beløbene, men du kan læse mere om
standardbeskyttelsen her:
http://pages.ebay.de/help/tp/esppp-coverage-eligibility.html
Mvh.
Elund
"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:421ed78d$0$626$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Elund wrote:
>> Hvis jeg betaler med mit Mastercard bliver pengene først trukket fra
>> min konto ca. en måned senere.
>> Sælger får pengene med det samme.
>> På din Paypal konto skal der være 2 transaktioner, hvis betalingen er
>> gennemført.
>> En transaktion der overfører pengene til sælger og en anden
>> transaktion der trækker fra dit kreditkort.
>> Hvis betalingen er gennemført, og sælger stadig ikke svarer, er der
>> kun en vej, nemlig at starte en klageproces til eBay.
>> Denne proces er desværre langsommelig og besværlig. Jeg er selv i
>> gang med en...
>
> Hvordan gør du?
>
> Jeg har en større ordre jeg ikke har modtaget, men da jeg fik den sendt
> som
> surfacemail er det nu så længe siden at alt om disse varer er væk på "My
> Ebay".
>
> Venligst Anita
>
>