Indbrud
Fra : text.usenetserver.co~

Dato : 21-02-05 08:53

Hej alle sammen,
Jeg havde indbrud i min lejlighed i weekenden, hvor jeg fik taget et nøgle
bundt (til lejligheden) og fik knaldet en stor sten gennem min hovede dør,
så jeg beslutter at jeg ikke tøre tage på arbejde mandag efter weekenden da
min lås først kan blive skifet ud mandag og at jeg først kan få ny dør i
mandag..

Problemet ligger i at så ringer jeg ud på mit arbejde og siger at jeg ikke
kan komme pga. indbrud, og min chef begynder at brokke sig vildt og det
ender så med at vi aftaler at det er iorden, men så 5 min efter ringer han
til mig og siger at han vil have en kopi af min skades anmeldelse...

så mit spørsmål er.. Må man bede om at få en kopi af den??

Hilsen Steffen Brandsborg
61 65 84 21

Fra : Knud Thomsen

Dato : 21-02-05 09:17

"text.usenetserver.com" <steffen@sbrandsborg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til mig og siger at han vil have en kopi af min skades anmeldelse...
>
> så mit spørsmål er.. Må man bede om at få en kopi af den??

Selvfølgelig må han bede om det - om han får den er da helt op til dig!

Knud

Fra : Steffen Brandsborg

Dato : 21-02-05 09:21

Kan jeg vælge at nægte give den??? uden at jeg ville stå dårligt?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-02-05 09:47

Steffen Brandsborg wrote:
> Kan jeg vælge at nægte give den??? uden at jeg ville stå dårligt?

Dette svar er ikke juridisk.

Du vil stå dårligt i hans øjne med mindre han ser
skaden selv, derfor skal du tage billeder af det.
Desuden giv ham dokumentation i form af regner
for dør og låse skift. Samt politirapport, osv.

Havde du nøgler til arbejdet i det nøglebundt der
blev stjålet?

Hvorfor er det lige at du ikke vil dokumentere over
for arbejdsgiver hvorfor du ikke vil komme?

JonB

Fra : Steffen Brandsborg

Dato : 21-02-05 09:53

Jeg har aldrig haft indbrud før, så ved ikke hvad der kommer til at stå i de
papiere jeg modtagere af politiet, men det med billeder var en god ide.. nej
kun til min egen lejlighed

Fra : Knud Thomsen

Dato : 21-02-05 10:30

"Steffen Brandsborg" <steffen@sbrandsborg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> papiere jeg modtagere af politiet, men det med billeder var en god ide..

Der står intet kritisk - for dig - i de papirer, så du kan roligt kopiere
dem. I øvrigt er en skadesanmeldelse noget du laver til forsikringen.

Knud

Fra : blue

Dato : 21-02-05 15:59

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> Du vil stå dårligt i hans øjne med mindre han ser
> skaden selv, derfor skal du tage billeder af det.
> Desuden giv ham dokumentation i form af regner
> for dør og låse skift. Samt politirapport, osv.

Man får ingen politirapport - man får en kvittering på, at man har anmeldt
indbruddet.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-02-05 20:06

"blue" <xx@xx.xx> wrote in

> Man får ingen politirapport - man får en kvittering på, at man
> har anmeldt indbruddet.

Hvilket må være rigeligt for arbejdsgiveren.

"Be nice to nerds - you might end up working for one"

Fra : Henning

Dato : 21-02-05 10:05

>så mit spørsmål er.. Må man bede om at få en kopi af den??

Det lyder som om chefen og dig har et meget anstrengt forhold?
Selvfølgelig må han bede om den, men om du vil vise den er en anden
sag. Du betaler selv din fridag (formoder jeg?) så hvad du laver er
vel ham uvedkommende?

Fra : Steffen Brandsborg

Dato : 21-02-05 10:24

Nej har betalt syge dage samt ferie, Dansk Metal har været efter ham mange
gange pga mange forskellige ting.. og de andre der ude har samme forhold til
ham som mig

Fra : Henning

Dato : 21-02-05 12:53

On Mon, 21 Feb 2005 10:23:43 +0100, "Steffen Brandsborg"
<steffen@sbrandsborg.dk> wrote:

>Nej har betalt syge dage samt ferie, Dansk Metal har været efter ham mange

Men derfor betaler du stadig din egen frihed - der trækkes en fridag,
så det er ikke arbejdsgiver der betaler.

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 21-02-05 19:49

> Nej har betalt syge dage samt ferie, Dansk Metal har været efter ham mange
> gange pga mange forskellige ting.. og de andre der ude har samme forhold
> til ham som mig

- et indbrud dækkes vel næppe af sygdom og ferie. Men du kan jo bede
forsikringen om at betale dig tabt arbejdsfortjeneste ... de udbetales i
øvrigt som bruttoløn ...

ras

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-02-05 10:24

text.usenetserver.com wrote:
> [...]
> skades anmeldelse...
> så mit spørsmål er.. Må man bede om at få en kopi af den??

Er det lovlig udeblivelse, at man har haft indbrud?
Også selvom man har haf tid til at få skiftet lås, men sikkert ikke har
ville betale for weekendtillæg?

Hvis det er en ulovlig udeblivelse står man da ikke særlig godt og burde
stille chefen tilfreds med at give han en kopi - hvis den findes...

Hvorfor skulle du ikke ville give ham en?

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Kim

Dato : 22-02-05 16:41

> [...]
> til mig og siger at han vil have en kopi af min skades anmeldelse...
>
> så mit spørsmål er.. Må man bede om at få en kopi af den??

Ikke jurdisk svar.
Find et andet job, hvis chefen ikke har mere tillid til dig end det du
skriver, er der vel en anden arbejdsgiver, der har brug for din
arbejdskraft.

Hilsen Kim