Flere computere på webspeed?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 20-02-05 21:27

Hej NG!!

Har en ven der har webspeed, og ønsker at få en til computer på nettet.
Kan man bare smide en switch på, ligesom med adsl?
Mener at have hørt at man kun må have 1 computer tilsluttet.

Mvh Sid

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-02-05 21:54

sls(2770) skrev:
> Har en ven der har webspeed, og ønsker at få en til computer på nettet.

2 pc, så kan han vælge mellem en switch og samtidig have 2 dynamiske IP
adresser

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_xstraudstyr_ipadr&_nfls=false

eller at købe 1 router med det samme (og slippe for at betale til en
ekstra dynamisk ip)

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : sls\(2770\)

Dato : 21-02-05 10:45

> http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_xstraudstyr_ipadr&_nfls=false
>
> eller at købe 1 router med det samme (og slippe for at betale til en
> ekstra dynamisk ip)

Takker, det var lige hvad vi havde brug for at høre...

Mvh Sid

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 22-02-05 13:29

Har en kamerat med samme udbyder, han har denne router til 246,- & det kører
uden problemer med 2 pcér.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14158

problem løst.

/DN

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-05 14:59

"Daniel Nielsen" <120104152372@"slet"esenet.dk> skrev:

>Har en kamerat med samme udbyder, han har denne router til 246,-

Du skriver router, men linker til en switch.

Med de priser der er i dag, ville jeg ikke købe noget 'mindre'
end en router.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-02-05 15:11

Bertel Lund Hansen skrev:
> Du skriver router, men linker til en switch.

Er en "D-Link Express EtherNetwork DI-604" ikke en router ?

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 22-02-05 15:43

Ivan V. Klattrup wrote:

> Er en "D-Link Express EtherNetwork DI-604" ikke en router ?

Det er sørme sådan en jeg har stående herovre på hylden ved siden af
kabelmodemmet. Der står "Ethernet Broadband Router" på den, og den har
indbygget firewall. Den virker fint

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-05 15:38

Ivan V. Klattrup skrev:

>Er en "D-Link Express EtherNetwork DI-604" ikke en router ?

Det ved jeg ikke. Annoncen siger det er en switch.

--
Bertel

Fra : Morten Davidsen

Dato : 22-02-05 16:27

> Det ved jeg ikke. Annoncen siger det er en switch.
Så tjek lige annoncen endnu en gang >
"D-Link, the worldwide leader in innovative home and business networking,
sets a new standard for broadband router performance and price with the new
Express EtherNetwork DI-604."

Altså en router! ...

/MD

Fra : Jens G

Dato : 22-02-05 18:02

On Tue, 22 Feb 2005 16:26:44 +0100, "Morten Davidsen"
<email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:

> [...]
>sets a new standard for broadband router performance and price with the new

Jeg tror Bertel har kigget på den annonce der også er på datasiden for
DI-604 routeren. Den er ganske rigtigt for en gigabit switch.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 22-02-05 20:23

> [...]

>sets a new standard for broadband router performance and price with the new

For at trampe lidt mere rundt i det...

"D-Link Express EtherNetwork DI-604" er en Eternet Router, 4 Port Switch og
Firewall + et hav af gode ting som DHCP Server og NAT.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-02-05 13:23

> Det ved jeg ikke. Annoncen siger det er en switch.

Nej, annoncen siger det er en router med indbygget switch.

Claus

Fra : Erik Olsen

Dato : 23-02-05 17:33

Claus Tersgov wrote:
> "Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en
> meddelelse

> Nej, annoncen siger det er en router med indbygget switch.

Der er nedenunder DI-604 en annonce om en switch, det må være den Bertel
har stirret sig blind på. Gad vide om han læser aviser på samme måde ...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-02-05 17:51

"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> skrev

> Der er nedenunder DI-604 en annonce om en switch, det må være den Bertel
> har stirret sig blind på. Gad vide om han læser aviser på samme måde ...

Det er i hvert fald ikke første gang..

Bertel taster gerne, før han tænker...

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&frame=right&th=5ab501000b83908a&seekm=br7bf7%2426hh%241%40news.cybercity.dk#link6

Prøv at læse resten af tråden

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-02-05 13:22

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev

> Du skriver router, men linker til en switch.
> Med de priser der er i dag, ville jeg ikke købe noget 'mindre'
> end en router.

Vågn op, Bertel!

Citat:

The DI-604 combines the latest advancements in chip technology, low-cost
design and manufacturing with new, feature-rich firewall and network
management controls to give you quite possibly the most advanced, yet
affordable Ethernet router to date. The DI-604 is ideal if you're creating
your first home or small business network, or if you're a more advanced user
looking for additional management settings. A simple, yet intelligent,
Web-based setup wizard makes the DI-604 easy for anyone to quickly and
securely connect computers to share a high-speed Internet connection, files,
resources, games or just to communicate. The DI-604 has an integrated 4-port
switch with 10/100 Ethernet ports for directly connecting up to four
computers. And one Ethernet cable is included with the DI-604, just to get
you started. So, whether you're a college student who wants to network with
friends and roommates, an executive working at home or in a small office, or
a concerned parent who just wants to have more control over how your
children access the Internet, then the D-Link Express EtherNetwork DI-604 is
the networking solution for you, even if you don't know anything about
networking.

Citat slut

Fra : jamen

Dato : 22-02-05 21:42

Daniel Nielsen wrote:
> Har en kamerat med samme udbyder, han har denne router til 246,- & det kører
> uden problemer med 2 pcér.
>
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14158

Held og lykke med din DI604. Hvis den på et tidspunkt begynder at opføre
sig underligt, så er det ikke dig der er noget galt med.

Jeg har talt med flere som har erfaring med at denne router. Det er ikke
ligefrem verdens bedste.

Fra : TBC

Dato : 23-02-05 02:13

"jamen" <jamen@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> sig underligt, så er det ikke dig der er noget galt med.
>
> Jeg har talt med flere som har erfaring med at denne router. Det er ikke

Den satte ellers så godt som nye standarder for ydelse prisklassen da den
kom frem med sin ADMtek 5106 Home Gateway Controller (og var dyrere end den
er i dag)

Helt klart ifølge lang de fleste reviews en glimrende router til prisen,
selv om den selvfølgelig er for intet at regne ifht fars elskede baby (også
på webspeed): http://games.dlink.com/products/?pid=370

Tomshardware elsker i hvertfald DI604
http://www.tomsnetworking.com/Reviews-10-ProdID-DI604.php

(personligt kender jeg dog kun en bekendt der har den)

TBC

Fra : TBC

Dato : 23-02-05 02:26

> [...]
> sig underligt, så er det ikke dig der er noget galt med.
>
> Jeg har talt med flere som har erfaring med at denne router. Det er ikke

Den satte ellers så godt som nye standarder for ydelse i prisklassen da den
[...]

Personligt kender jeg dog kun en bekendt der har den, og han har ingen
problemer med den. Men naturligvis vil der altid være nogle der er uheldige
.....Ligesom med internet forbindelser fra diverse udbydere, men det spiller
fint for størsteparten.

TBC