Bottleneck i dette system
Fra : Steffen Denize

Dato : 20-02-05 19:47

Hej,

Jeg står overfor at skulle til at opgradere mit system.

Noget af det ser sådan her ud:

AMD 2800+ XP
512 MB RAM

Hvad er bottleneck på systemet?

Er det processoren eller er det nok at opgradere RAM til 1 GB?

Jeg bruger den til spil, fps og rts, men det er ikke vigtigt at det
kører i højste opløsning.

/Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 22:50

"Steffen Denize" <denize@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det processoren eller er det nok at opgradere RAM til 1 GB?
>
> Jeg bruger den til spil, fps og rts, men det er ikke vigtigt at det

Til spil er det altafgørende hvilket grafikkort du har! (fortæl, fortæl...)
Især ved højere opløsninger eller med alskens kræs slået til, er CPU'en af
mindre betydning.
Hvis du har et topmoderne grafikkort (X800 el. GF6800) vil du få glæde af en
hurtigere CPU:
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2330&p=6

Men har du en af de grafikkort der kan købes for menneskepenge (og som give
klart bedre value, hvis du spørger mig)
Samme graf for Radeon 9800, X700 GF6600 eller mindre:
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2330&p=7
Så gør det minimal forskel.

Derefter ville jeg prioritere RAM.

Rune

Fra : Steffen Denize

Dato : 20-02-05 23:12

Rune Friis Jørgensen wrote:

> [...]
> klart bedre value, hvis du spørger mig)
> Samme graf for Radeon 9800, X700 GF6600 eller mindre:

Jeg har et Radeon 9800 PRO med 128.

Så det er rammen jeg skal ud og få noget mere af?

/Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 23:36

> Jeg har et Radeon 9800 PRO med 128.

Så skulle jeg mene du havde en fornuftig PC.

> Så det er rammen jeg skal ud og få noget mere af?

Hvad er årsagen til at du vil opgradere?
1 GB RAM er da en god ting, men uden at kende resten af din PC ville jeg
også overveje en hurtigere systemdisk.
Der hvor min gamle maskine mest belaster min tålmodighed, det er ved opstart
af programmer, og her er hverken CPU, RAM eller grafikkort belastet.
I min nye maskine der ganske vist er væsentligt hurtigere på alle punkter
har jeg en Raptor disk, og jeg oplever en "respons" som jeg aldrig har
oplevet før.

Rune

Fra : Steffen Denize

Dato : 20-02-05 23:57

> [...]
> I min nye maskine der ganske vist er væsentligt hurtigere på alle punkter
> har jeg en Raptor disk, og jeg oplever en "respons" som jeg aldrig har

Jeg har en SATA HD siddende i min maskine, hvis det er det du mener med
systemdisk?

Fra : Leony

Dato : 22-02-05 15:56

> Jeg har en SATA HD siddende i min maskine, hvis det er det du mener
> med systemdisk?

Systemdisk = den harddisk hvorfra dit operativsystem køres.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/