$$ Helte film
Fra : Koeffe

Dato : 20-02-05 17:47

Alexander
Troy
King Arthur
The Last Samurai

....og dem jeg har glemt (?)

Jeg forventer som udgangspunkt altid at disse film er indholdsløse, men
visuelt flotte. For leden dag da jeg var i FONA (= Find Omgående Noget
Andet), hørte jeg en kunde skamrose Alexander, og han ville reservere et
eksemplar af filmen når den kom på DVD.

Er der nogen af disse film der er værd at se? Som faktisk har en historie at
fortælle? Hvilken er bedst? Mange film som disse kræver noget baggrundsviden
for at få fuldt udbytte af filmen, men hvis vi forudsætter at jeg ikke har
nogen viden om nogen af sagnene/fortællingerne, så har de samme
vurderingsgrundlag.

--
Koeffe

Fra : Søren Nielsen

Dato : 20-02-05 18:09

Koeffe wrote:
> Alexander
> Troy
> King Arthur
> The Last Samurai
>
> ...og dem jeg har glemt (?)

Af de fire film du nævner, synes jeg at Troy og The Last Samurai er virkelig
gode og så King Arthur lige efter. Alexander har jeg ikke set, så den kan
jeg desværre ikke udtale mig om.
Jeg havde heller ikke den store baggrundsviden, men derfor synes jeg nu ikke
man blev snydt for en god filmoplevelse. Det er helt klart film, der sagtens
kan tåle et gensyn.

Søren

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 20-02-05 18:19

"Koeffe" <graphic.muse@gmail.com> skrev

> Er der nogen af disse film der er værd at se? Som faktisk har en historie
at
> fortælle? Hvilken er bedst?

Alexander, uden sammenligning. Den er velfortalt og har et budskab. Den er
godt lavet, omend en smule skævt disponeret. Men jeg ville ikke overveje det
et sekund, hvis jeg skulle have en af dem.

De film, du nævner ville jeg bedømme således (ud af 6 mulige):

Alexander 5
Troy 3
King Arthur 3
The Last Samurai 3

Mvh
Kevin EDelvang

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 20-02-05 19:04

"Koeffe" <graphic.muse@gmail.com> wrote in message
> Alexander
> Troy
> King Arthur
> The Last Samurai

Det er da klart Alexander du skal se! En stor flot film. God historie,
velinstrueret af Oliver Stone, og så er det ikke en Jerry Buckheimer
mainstream crappy film. Den er fed, flot og fremragende. Den store
krigsscene mod perserne er noget nær det mest velkonstruerede jeg har set på
film siden Spartacus 1960.
- Kan du abstrahere fra homo-tedensen hos Alexander, så er det en virkelig
god film.

Troy er underholdende, og rigtig god acton. Brad Pitt giver den gas som
Achilleus helten der tæsker alle. Her er der udelukkende tænkt på at lave
mainstream underholdning og historien har da måtte lide lidt under dette.

King Arthur er noget nær det væste jeg nogensinde har set af den slags film.
Den er ligegyldig, lad være med at bruge din tid på det. Den eneste scene i
filmen der fungerer er kampen på den åbne is-sø. Men den er stadig
forudsigelig, og ska kun have lidt kredit for ideen med at lave en
"realistisk" Kong Arthur myte.

The Last Samurai er en flot god, men også lang film. Det er Danser med Ulve,
blot i Samurai udgave, og den er da nydelig at se.

Mvh. Martin - der stemmer for Alexander

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-02-05 20:17

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> på film siden Spartacus 1960.
> - Kan du abstrahere fra homo-tedensen hos Alexander, så er det en virkelig

Spartacus er aldrig overgået i den genre - den uklippede version kan i
øvrigt også virke stødende på folk med fine fornemmelser over for
homo-tendenser.

Per V

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-02-05 00:13

> Spartacus er aldrig overgået i den genre - den uklippede version kan i
> øvrigt også virke stødende på folk med fine fornemmelser over for
> homo-tendenser.

Ja, man skal passe på, hvis man ikke har gjort op med sig selv, om man
foretrækker snegle eller østers.

Mark

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-02-05 14:37

"Mark Thomas Gazel" skrev i en meddelelse

> Ja, man skal passe på, hvis man ikke har gjort op med >sig selv, om man
> foretrækker snegle eller østers.

Steg eller filet :)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-02-05 00:26

> [...]
> mainstream crappy film. Den er fed, flot og fremragende. Den store
> krigsscene mod perserne er noget nær det mest velkonstruerede jeg har

Den scene er s'gu godt skruet sammen.

> - Kan du abstrahere fra homo-tedensen hos Alexander, så er det en
> virkelig god film.

Skal vi ikke blive enige om, at det ikke er værre end at se ti 10 sek. af de
fantastiske fem.

> [...]
> som Achilleus helten der tæsker alle. Her er der udelukkende tænkt på
> at lave mainstream underholdning og historien har da måtte lide lidt

Helen of Troy var mere tro mod historien, men filmen har klart nogle bedre
skuespillere og er bedre skruet sammen.

> [...]
> Men den er stadig forudsigelig, og ska kun have lidt kredit for ideen
> med at lave en "realistisk" Kong Arthur myte.

Lidt ros skal den have for det. Myten er mere interessant, specielt i Mist's
of Avalon versionen.

> The Last Samurai er en flot god, men også lang film. Det er Danser
> med Ulve, blot i Samurai udgave, og den er da nydelig at se.

Har ikke set den.

Mark

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-02-05 07:37

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> Den scene er s'gu godt skruet sammen.

> Skal vi ikke blive enige om, at det ikke er værre end at se ti 10 sek. af
> de fantastiske fem.

hehe jo :)

Problemet er bare at "pøblen" vel nok har et nærmest overdrevet problem med
den film pga. netop de homo-scener. Jeg så bare let hen over det og nød
istedet en god film. Men jeg kan da nævne f.eks bekendte der har fortalt mig
med utroligt rå ord hvor dårlig den film var.

ala. "Har du set Alaxander?" svar: "Ja jeg så den igår! Fuck hvor er den
dårlig! Den er jo fucking klam med alle det bøsse lort i" - sådan ca. taget
frit ud fra hukommelsen

Og noget siger mig at også størstedelen af amerikanske anmeldere havde dette
problem med filmen. Det smittede så af på de første danske anmeldere der kom
ud med 2 ud af 6 stjerner til denne fremragende storfilm. Det var først
efter at Europa nærmest "selv" havde set filmen ordenligt at det løste op,
og der kom rigtig gode anmeldelser ud i medierne.

Men ak, Stanley Kubricks film led jo også under angreb gang på gang, fra
mainstream elskere- og hans film står jo stadig som store kunstværker den
dag idag..

Mvh. Martin

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-02-05 10:51

> hehe jo :)

Det er måske mest piger, der kan lide de fem. Nu blev jeg tvunget til at se
det i går (deraf eksemplet), og de gutter har jeg svært ved at holde ud, må
jeg indrømme.

> [...]
> ala. "Har du set Alaxander?" svar: "Ja jeg så den igår! Fuck hvor er
> den dårlig! Den er jo fucking klam med alle det bøsse lort i" -

Samme typer har sikkert ingen problemer med at leve sig ind i the Matrix
eller Star Wars, men at sluge konceptet med at i antikken var kærlighed (med
stort K) ligmed kærlighed mellem mænd, det er over deres fatteevne og lig
med bøsselort.

> [...]
> fremragende storfilm. Det var først efter at Europa nærmest "selv"
> havde set filmen ordenligt at det løste op, og der kom rigtig gode

Den mest korrekte eller virkelighedsnære version af en historie er som regel
den mest langtidsholdbare, men som du siger, også tit den, der får flest hug
i starten.

> Men ak, Stanley Kubricks film led jo også under angreb gang på gang,
> fra mainstream elskere- og hans film står jo stadig som store
> kunstværker den dag idag..

Jada.

Mark

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-02-05 11:35

On Mon, 21 Feb 2005 07:36:45 +0100, "Martin Ohlsson"
<prodox_dk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>efter at Europa nærmest "selv" havde set filmen ordenligt at det løste op,
>og der kom rigtig gode anmeldelser ud i medierne.

Jeg har ikke det fjerneste mod bøsser og bøsseri, men synes stadig, at
Alexander er en ufattelig ringe film. Al for megen snak og alt for
lidt handling. Især generer det store spring fra hans tidlige ungdom
til det afgørende slag mod perserne mig. Der skete altså temmelig
mange ting indimellem i det virkelige liv.

Og skal man så endelig vise homoseksualitet, er der vel ingen grund
til at gøre det så forblommet og gedulgt?

Colin Farrell er overraskende god - det er alle skuespllerne faktisk -
men hvad nytter det, når de skal slås med sådan et halvfærdigt
kludetæppe af et manus? Det er gået tilbage for manden, der lavede
Salvador, Platoon og JFK. Lad os håbe, han finder rytmen igen.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 21-02-05 08:16

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> på film siden Spartacus 1960.
> - Kan du abstrahere fra homo-tedensen hos Alexander, så er det en virkelig

Har ikke set den, men tror det er den bedste af dem du nævner...

> [...]
> mainstream underholdning og historien har da måtte lide lidt under dette.

Ja den var bedre en forventet, især fordi der udover Hektor ikke var nogen
"rigtige" helte med, figurerne var forholdsvis nuancerede i forhold til hvad
de plejer at være i den genre.

> [...]
> scene i filmen der fungerer er kampen på den åbne is-sø. Men den er stadig
> forudsigelig, og ska kun have lidt kredit for ideen med at lave en

SYnes ikke at Arthur er så slem som den bliver gjort til. Kan du lide sådan
lidt rå og vikinge inspirerede typer, så kan du godt bliver udemærket
underholdt af Arthuer, men nogen stor film er det ikke.

> The Last Samurai er en flot god, men også lang film. Det er Danser med
> Ulve, blot i Samurai udgave, og den er da nydelig at se.

Se denne film synes jeg tilgengæld er elendig, den er flot, men utrolig
uinteressant. Se hellere "When the last sword is drawn", den kan både købes
og lejes i dk, og omhandler samme periode som the last samurai, men bare
mere nuanceret og interessant.

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-02-05 21:51

"Koeffe" <graphic.muse@gmail.com> wrote in message
> Alexander
Fik jeg aldrig set.
> Troy
En stinker af format, Hollywood når det er allerværst.
> King Arthur
Nåede jeg heller ikke.
> The Last Samurai
Ikke en klassiker, men en solid film jeg synes er et kig værd.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 20-02-05 22:26

"Peter Larsen" <Falsk@email.dk> wrote in message

> Fik jeg aldrig set.

En skam! Gør det!

> En stinker af format, Hollywood når det er allerværst.

Eller underholdning når det er bedst. Action, men så heller ikke mere

> Nåede jeg heller ikke.

Jeg misunder dig! Jeg lider stadig over at have set den lorte film..

> Ikke en klassiker, men en solid film jeg synes er et kig værd.

Enig

Mvh. Martin

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 20-02-05 23:07

> Eller underholdning når det er bedst. Action, men så heller ikke mere

Synes nu også den var spændende, fordi det var svært at finde en fast person
at holde med. Orlando Bloom var den eneste jeg ikke rigtig kunne lide i
filmen.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 24-02-05 09:12

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message news:<_R7Sd.2790$EN3.616@news.get2net.dk>...

> Synes nu også den var spændende, fordi det var svært at finde en fast person
> at holde med. Orlando Bloom var den eneste jeg ikke rigtig kunne lide i
> filmen.

Hans rolle følger heller ikke historien. Det er faktisk Paris der
nedlægger kongen og ikke Hektor.
Derudover så har han stadigt lidt Legolas hængende over sig og det er
synd. Jeg glæder mig til at se den nye storslåskamp film her til
foråret/sommer, hvor han har en chance til.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-02-05 19:40

Jeg glæder mig til at se den nye storslåskamp film her til
> foråret/sommer, hvor han har en chance til.

Kingdom of Heaven vel?

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 27-02-05 23:47

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message news:<acpTd.795$%c5.133@news.get2net.dk>...
> Jeg glæder mig til at se den nye storslåskamp film her til
>
> Kingdom of Heaven vel?

Jepsgi

Fra : Mikl

Dato : 21-02-05 07:53

Koeffe wrote:
> [...]
> for at få fuldt udbytte af filmen, men hvis vi forudsætter at jeg ikke har
> nogen viden om nogen af sagnene/fortællingerne, så har de samme

Jeg har det på samme måde som dig. Jeg nød Gladiator i sin tid, fordi
det var en ganske udmærket genoplivning af genren. jeg har set Last
Samurai som jeg synes var temmelig plat (Tom Cruise kommer lige ind fra
højre og skulle vise samuraierne hvem der var samurai) - Se hellere
Danser med Ulve hvis du har brug for en historie om en amerikaners møde
dem han er opdraget til at hade.* Hvis Braveheart tæller med som
heltefilm er den dog en klar nummer et! Gibson har lavet en fantastisk
film og sparker selv røv som William Wallace!

* En fed variant af denne genre kunne være: amerikansk soldat møder
russer under den kolde krig. Han lærer at forstå og sætte pris på
kommunismen. Filmen ender med at han klamrer sig til en leninstatue der
bliver væltet. "The greatest communist of them all". Den der lavede
filmen ville dog nok blive hængt ved daggry som landsforræder...

/Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-02-05 10:31

Den 21-02-05 07.52 skrev Mikl følgende:

> [...]
> bliver væltet. "The greatest communist of them all". Den der lavede
> filmen ville dog nok blive hængt ved daggry som landsforræder...

Enemy Mine - selvom den ikke går helt så langt som ovenstående.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-02-05 14:46

Mikl wrote:

> Jeg har det på samme måde som dig. Jeg nød Gladiator i sin tid, fordi
> det var en ganske udmærket genoplivning af genren.

Jeg synes hverken at den var udmærket eller en genoplivning af genren.
Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen: Det var Braveheart
der genoplivede genren og Gladiator er da også komplet utænkelig uden
Braveheart. Og dårligere :)

Enig *host*...

/David

Fra : Zeki

Dato : 21-02-05 08:36

> Alexander

Meget flot og interessant drama. Lidt lang til tider.Tager 100% udgangspunkt
i facts.

> Troy

Mere en action film, løst baseret på Homer's myte. God underholdning.

> King Arthur

Popcornfilm. God action, men har stort set intet med den originale
Arthur-legende at gøre.

> The Last Samurai

Interessant fortælling. Godt skuespil (især fra Ken Watanebe) og fin
underholdning.

Af de 'helte' som er med i ovenstående, vil jeg naturligvis helst være
Achilles, som i øvrigt var en stor inspiration for Alexander (om Alexander
var en inspiration for Arthur, ved jeg ikke).

Mvh
Zeki

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 21-02-05 13:31

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in

> Af de 'helte' som er med i ovenstående, vil jeg naturligvis helst være
> Achilles, som i øvrigt var en stor inspiration for Alexander (om
> Alexander var en inspiration for Arthur, ved jeg ikke).

hmm jeg ville sq nok hellere ha' klistret "Hector" på ryggen.
Han er "næsten" lige så sej som den guddommelige Achilleus
og så er han faktisk både hæderlig og en god leder. Achill.
slår jo bare ihjel for æren og for at få historier om sig.
Som han siger til drengen der siger at han ikke ville turde
gå i krig: "That's why no one will remember you!" (eller
noget i den retning i filmen)

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-02-05 15:08

> [...]
> Som han siger til drengen der siger at han ikke ville turde
> gå i krig: "That's why no one will remember you!" (eller

Og har han ikke ret? Derfor synes jeg, at lige præcis Achilleus er så
interessant, for han er jo et dumt svin på mange punkter, men så alligevel
ikke? Hvis I forstår...

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 21-02-05 18:14

> Og har han ikke ret? Derfor synes jeg, at lige præcis Achilleus er så
> interessant, for han er jo et dumt svin på mange punkter, men så
> alligevel ikke? Hvis I forstår...

Jo gu har han da ret. Når jeg engang er død er det vel kun
min familie, venner og de mennesker jeg har haft direkte
berøring med der husker mig. Men det vil jeg da hellere end
der er tusinder af kvinder der husker mig som det lede svin
der slog deres mand ihjel :)

Som historisk person er han meget interessant, men mødte jeg
hans type ville jeg finde et andet sted at være - end i
nærheden af sådan en killer/honour maniac. Jeg tror også at
folk husker Oliver Cromwell, Ferdinand Marcos eller Idi Amin
netop fordi de var skurke. Men kommentaren lød på hvem man
helst ville være...

Se fx om der er flest af de "gode" eller "onde" du kender her:
http://www.moreorless.au.com/index.html
(subjektiv side om helte og skurke)

/hilsner

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-02-05 19:56

> [...]
> berøring med der husker mig. Men det vil jeg da hellere end
> der er tusinder af kvinder der husker mig som det lede svin

Sådan bliver han jo ikke husket... gør han? Desuden synes jeg heller ikke
han er så'n et dumt svin igen i filmen. Han har trods alt æren i behold, han
er intelligent, snu, lidenskabelig, selvbevidst, god til at vurdere andre,
men han har selvfølgelig også sine brister.

> [...]
> folk husker Oliver Cromwell, Ferdinand Marcos eller Idi Amin
> netop fordi de var skurke. Men kommentaren lød på hvem man

Igen synes jeg ikke at Achilleus virker som en skurk. Der findes jo også
neutrale personer alias de "grå". F.eks hvis vi nu tager Venom fra Spiderman
, han er jo heller ikke direkte en skurk.

> Se fx om der er flest af de "gode" eller "onde" du kender her:
> http://www.moreorless.au.com/index.html
> (subjektiv side om helte og skurke)

Linket duer desværre ikke. Øv bøv var faktisk oprigtig interesseret i at
læse det.

Fra : -V-

Dato : 21-02-05 20:25

Søren Kjeldsen wrote:

> Linket duer desværre ikke. Øv bøv var faktisk oprigtig interesseret i
> at læse det.

Jo, det gør.

God, omend overfladisk læsning.

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-02-05 21:36

> Jo, det gør.
>
> God, omend overfladisk læsning.

Øh nej... Det gør det altså ikke (men plz lad ikke blive et stort
gentagelses helvede!)

Fra : -V-

Dato : 21-02-05 23:23

Søren Kjeldsen wrote:

> Øh nej... Det gør det altså ikke

Jo, det gør.
Både i Firefox og i IE6.

Det er nok en fejl 40.

-V-

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 22-02-05 08:47

> Øh nej... Det gør det altså ikke (men plz lad ikke blive et stort
> gentagelses helvede!)

Hehe jo, for en gangs skyld virker det annoncerede link i gruppen her rent
faktisk

Mvh. Martin

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-02-05 19:04

> Hehe jo, for en gangs skyld virker det annoncerede link i gruppen her rent
> faktisk
>
> Mvh. Martin

Det forstår jeg altså ikke... Serveren kan ikke findes ifølge min computer.
BRuger IE6

Fra : ML-78

Dato : 23-02-05 10:00

Søren Kjeldsen skrev:

> Det forstår jeg altså ikke... Serveren kan ikke findes ifølge min
computer.
> BRuger IE6

Prøv evt. at kopiere linket og paste det ind i din browser.

ML-78

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-02-05 17:57

> Prøv evt. at kopiere linket og paste det ind i din browser.

Nix... Keine Resultat, desværre.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 24-02-05 09:03

> [...]
> for at få fuldt udbytte af filmen, men hvis vi forudsætter at jeg ikke har
> nogen viden om nogen af sagnene/fortællingerne, så har de samme

Prioriteret vil jeg sige :
Troy
Alexander
Last Samurai
King Arthur

King Arthur til sidst, fordi man myrder Sir Lancelot og han er faktisk
æres medlem af "Ridderne om det runde bord". Så "fukh" der røg den i
skraldespanden. Last Samurai er lang, meget lang synes jeg, måtte se
den over 2 dage. Gad simpelthen ikke det sløve tempo.
Alexander er flot og lidt tro til tiden. At Alexander er til drenge
også er jo ikke mærkeligt, for det var de altså i Grækenland dengang,
læs flere af Homers historier og man ser at alle "højere" mænd er til
drenge og gerne små. Filmen er meget lang, flot ingen tvivl, men lang
og det er det der sætter Troy øverst.
Troy er en slå på tæven film, og det gør den sku godt . Specielt er
det en fed sekvens hvor Achilleus kaster et spyd mod nogle ryttere og
fælder en, det virker så demoraliserende på de andre ryttere, især på
grund af afstanden. Fed scene synes jeg.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 26-02-05 20:32

Alexander er til drenge
> også er jo ikke mærkeligt, for det var de altså i Grækenland dengang,
> læs flere af Homers historier og man ser at alle "højere" mænd er til
> drenge og gerne små.

Pas på, ellers får du Bo Warming efter dig Han har tidligere vist sin
vrede over folk der siger netop det der.

Jeg selv har ikke læst Homers, så jeg kan ikke udtale mig om det..

Mvh. Martin

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 27-02-05 23:46

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message news:<4220ce78$0$195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> vrede over folk der siger netop det der.
>
> Jeg selv har ikke læst Homers, så jeg kan ikke udtale mig om det..

Øh jeg bliver bange uuhhuuuuaaargh.

Men nu rigtigt bange, for hvem fanden er Bo Warming ???

Mvh
Klavs.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 24-02-05 09:15

> [...]
> for at få fuldt udbytte af filmen, men hvis vi forudsætter at jeg ikke har
> nogen viden om nogen af sagnene/fortællingerne, så har de samme

Nu er det vist kun Alexander der har en snært af "sandhed" i sig og
hvis man må tage opdigtede historier med, så savner jeg lidt Lord Of
The Rings i din liste. Jeg synes Aragorn og de andre er ret godt
lavet.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 26-02-05 21:16

> [...]
> hvis man må tage opdigtede historier med, så savner jeg lidt Lord Of
> The Rings i din liste. Jeg synes Aragorn og de andre er ret godt

Men den har han vel forhåbentlig allerede set.. Ellers skal der uddeles
dumme-slag

Mvh. Martin

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 27-02-05 23:48

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message news:<4220d8c1$0$295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Men den har han vel forhåbentlig allerede set.. Ellers skal der uddeles
> dumme-slag
>
> Mvh. Martin

Nåh sorry det havde jeg ikke lige tænkt på . Jeg hjælper gerne med at slå...

Mvh
Klavs.