Hvilken film er dette?
Fra : Jacob Jensen

Dato : 20-02-05 11:09

Hej gruppe

Jeg har fået et flashback :)
Det er temmeligt snævert men jeg tænkte at nogle måske kunne hjælpe mig:

Det er en scene fra en film jeg engang har set.
To personer (måske brødre) kører i bil i et øde område. Den ene person er
retarderet og hedder vist nok Tom.

Det er ikke mange hints, men hvad f.... er det for en film?

Jacob

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-02-05 11:33

Jacob Jensen wrote:
> To personer (måske brødre) kører i bil i et øde område. Den ene person er
> retarderet og hedder vist nok Tom.

Mus og Mænd (of Mice and Men) fra Steinbecks roman af samme navn.

John Malkovich og Gary Sinise:
http://www.imdb.com/title/tt0105046/combined

Fra : Brian P

Dato : 20-02-05 11:35

"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk>:

> [...]
> retarderet og hedder vist nok Tom.
>
> Det er ikke mange hints, men hvad f.... er det for en film?

Det kunne lyde som en filmatisering af John Steinbecks "Of Mice and Men".
Den sidste film er vist fra engang i halvfemserne med bl.a. John Malkovich.

Fra : Brian P

Dato : 20-02-05 11:47

Der er dog ingen Tom med i "Of Mice and Men".

Måske kunne det også tænkes at være en scene fra Steinbecks "The Grapes of
Wrath", filmatiseret af bl.a. John Ford i 1940. Her hedder hovedpersonen Tom
og kører i filmens begyndelse i bil med særlingen Casy, spillet af John
Carradine.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 20-02-05 11:48

"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> retarderet og hedder vist nok Tom.
>
> Det er ikke mange hints, men hvad f.... er det for en film?

Kunne det være "Rain Man"?
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Jacob Jensen

Dato : 20-02-05 11:58

> Kunne det være "Rain Man"?

Niks, ikke rainman, men noget siger mig at ham den retarderede var ret stor.
Jeg tror det er "of mice and men". Det må jeg lige undersøge nærmere.

Jacob

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 20-02-05 13:43

> Niks, ikke rainman, men noget siger mig at ham den retarderede var ret
> stor. Jeg tror det er "of mice and men". Det må jeg lige undersøge
> nærmere.
>
> Jacob

Det kunne det godt lyde som, bortset fra at ham den store dorske i "Of Mice
and Men" hedder Lennie.

Fra : Jacob Jensen

Dato : 21-02-05 11:07

> Det kunne det godt lyde som, bortset fra at ham den store dorske i "Of
> Mice and Men" hedder Lennie.

Jeg kan jo huske forkert :) Det er vist MANGE år siden jeg har set den.

Jacob

Fra : John Hinge

Dato : 21-02-05 11:08

On 20 feb 2005 Jacob Jensen was heard to say:

> Det er en scene fra en film jeg engang har set.
> To personer (måske brødre) kører i bil i et øde område. Den ene
> person er retarderet og hedder vist nok Tom.

Ku det være The Stand ?
http://www.imdb.com/title/tt0108941/
Der er en stor, intelligenshæmmet person med som hedder Tom Cullen
M-o-o-n siger det er et bud

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Jacob Jensen

Dato : 05-03-05 23:49

Det var ikke "of mice and men" :) Jeg må lede videre...

Jacob