JDK 1.4 Fullscreen/VolatileImage
Fra : Brian Matzon

Dato : 24-05-01 22:33

Hejsa - jeg sidder lige og "fumler" med
JDK 1.4b og har en del problemer med at få det
til at køre mht. exclusive fullscreen og
volatile images.

Er der nogen her der har fået det op og køre?
og i så tilfælde hvad var jeres performance ifht.
awt?

Nogen der har set nogle guides/tutorials (bortset fra
jdc tutorialen om exclusive access (som sutter) og
volatile image guiden (den fra Sun)).

/Brian Matzon

Fra : Brian Matzon

Dato : 05-06-01 22:27

"Brian Matzon" <brian@matzon.dk> wrote in message
> [...]
> awt?
>
> Nogen der har set nogle guides/tutorials (bortset fra
> jdc tutorialen om exclusive access (som sutter) og

Nå der er åbenbart ikke så mange der leger med dette endnu...
Jeg har leget lidt videre med VolatileImage, og det performer
*vildt* godt - smager af DirectDraw + JNI overhead. Altså meget
tæt på DirectDraw performance. Har ikke nogle absolutte tal, men
havde et program der brugte ~60-70% cpu - skiftede til VolatileImage
ved at ændrer to linier (createImage -> createVolatileImage,
getGraphics -> createGraphics) (har ikke surface tab med) - og
bruger nu ~1-2% !!! :)

/Brian Matzon

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 09-06-01 09:16

jeg har leget lidt med det. og ja det kører rigtig godt. venter bare på
liiidt mere info fra sun. der skulle angiveligt komme noget mere her
efter java one. specielt om deres lidt ændrede version af opengl fra
jausoft.

-ulf-