Tømme kamera over i iPod Photo
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-02-05 01:43

Hej,

Måske hører mit spørgsmål snarere hjemme i <news:dk.fritid.foto>,
men da jeg har en teori om, at der sidder flest iPod-brugere i
denne gruppe, vover jeg skindet og prøver her først.

Jeg har for nylig købt et digitalkamera (Konica-Minolta Dynax 7D)
og står nu og mangler en mulighed for at kunne tømme memorykortet
over på en anden form for lagringsmedie, når man er "ude i marken".

Da jeg egentlig også godt kunne bruge en MP3-afspiller, har jeg pt.
et godt øje til iPod Photo.

Mit problem er bare, at jeg ikke kan gennemskue, hvordan man skal
flytte billederne fra kameraet, for man kan vel ikke bare pille
memorykortet ud og sætte det i iPod'en, kan man?

Man skulle umiddelbart tro, at man også har brug for Belkin iPod
Media Reader, men ifølge AppleStore, så er den ikke kompatibel med
iPod Photo. Er det så Belkin Digital Camera Link for iPod, jeg skal
have fat i, eller er det slet ikke nødvendigt med ekstraudstyr når
det drejer sig om en iPod Photo?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Brian Hansen

Dato : 20-02-05 16:03

> [...]
> iPod Photo. Er det så Belkin Digital Camera Link for iPod, jeg skal
> have fat i, eller er det slet ikke nødvendigt med ekstraudstyr når

Nej, det kan du ikke bruge iPod'en til.
Kig efter x-drive på dvdpriser.dk eller danskdatasalg.dk under Photobanks.

Brian

Brian

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-02-05 16:17

Brian Hansen skrev:

> Nej, det kan du ikke bruge iPod'en til.

PÃ¥ <http://www.apple.com/dk/ipodphoto/musicandmore.html> skriver
de ellers:

| Sig “Appelsin”
| Fotograferer du? iPod photo kan være et praktisk værktøj,
| inden du kommer hjem og får føjet dine nyeste fotografier til
| iPhoto på din Mac eller til Adobe Album eller Elements på din
| pc. Med Belkin Media Reader kan du overføre indholdet af dit
| bugnende hukommelseskort til iPod photos rummelige harddisk.

Men når man så kigger under 'iPod compatibility:' på
<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore?productLearnMore=T7418>
er der et rødt kryds under iPod Photo. Dybt forvirrende.

> Kig efter x-drive på dvdpriser.dk eller danskdatasalg.dk under
> Photobanks.

Tak. Dem kender jeg godt til i forvejen, men havde jo så bare
håbet på, at jeg kunne klare opgaven med en IPod Photo i stedet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-02-05 17:14

Thomas G. Madsen skrev:

> Er det så Belkin Digital Camera Link for iPod, jeg skal
> have fat i, eller er det slet ikke nødvendigt med ekstraudstyr
> når det drejer sig om en iPod Photo?

Har i dag forhørt mig hos Caslon.
De påstår, at jeg skal have fat i Belkin Digital Camera Link for
iPod, som skulle være kompatibel med dem alle, lige bortset fra
mini.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-05 22:16

In article <cvidkp.2l8.1@tgm.dyndns.dk>,
"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Har i dag forhørt mig hos Caslon. De påstår, at jeg skal have fat i
> Belkin Digital Camera Link for iPod, som skulle være kompatibel med
> dem alle, lige bortset fra mini.

Hvis du er lidt tålmodig, så lancerer Apple snart et kabel, så man kan
overføre billeder direkte fra kameraet til iPod photo.

<http://www.forbes.com/feeds/ap/2005/02/23/ap1844491.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-02-05 23:04

Henrik Münster skrev:

> Hvis du er lidt tålmodig, så lancerer Apple snart et kabel, så
> man kan overføre billeder direkte fra kameraet til iPod photo.

Jeg er normalt rimelig tålmodig anlagt. :)
Spørgsmålet er så bare om man kan nå at få fat i sådan et kabel
inden sidst i juli, hvor jeg drager sydpå. Det burde jo da være
muligt, hvis Apple har planer om at sende kablet ud sidst i marts.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-02-05 17:01

Henrik Münster skrev:

> Hvis du er lidt tålmodig, så lancerer Apple snart et kabel, så
> man kan overføre billeder direkte fra kameraet til iPod photo.

Apple har også opdateret deres side mht. iPod i dag, kan jeg se.
Kablet kan jeg dog ikke finde endnu, men der er kommet nye iPods-
modeller.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-02-05 17:25

In article <cvl18d.3ec.1@tgm.dyndns.dk>,

> Apple har også opdateret deres side mht. iPod i dag, kan jeg se.
> Kablet kan jeg dog ikke finde endnu, men der er kommet nye iPods-
> modeller.

Hvis du læser rubrikken ude til højre på siden om iPod photo, kan du se,
at der står, at man kan "Overføre fotografier direkte fra dit kamera
vha. iPod Camera Connector (ekstraudstyr), som også kommer i marts". Så
den er altså ikke på markedet endnu.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-02-05 18:23

Henrik Münster skrev:

> [...]
> kan du se, at der står, at man kan "Overføre fotografier
> direkte fra dit kamera vha. iPod Camera Connector (ekstraudstyr),

Det havde jeg dæleme da overset i første omgang, men det står der
sørme ja.

> Så den er altså ikke på markedet endnu.

Nix, men den er i det mindste på vej, så godt at man ikke fik købt
det Belkin-halløj. Kablet er formentlig billigere.

--
Hilsen
Madsen