Error 127 ?
Fra : Thomas P

Dato : 24-05-01 22:21

Hej,

Jeg har for nylig, oprettet en ny database vha. phpMyAdmin, da jeg blev træt
af at køre det hele fra mysql_db. Alle tabellerne er flyttet over i den nye
database og alting skulle syntes at virke fint. Blot med den undtagelse, at
det overhovedet ikke virker. Hver gang jeg prøver at køre en mysql_query,
der select min tabel, melder den fejlen 127, nærmere betegnet "Got error 127
from table handler". Jeg er rimelig deperat, og ville værdsætte et svar
meget

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-05-01 22:25

"Thomas P" <blomme@post.com> writes:

> [...]
> from table handler". Jeg er rimelig deperat, og ville værdsætte et svar

Jeg har set fejlen på arbejdet for noget tid siden.
Kan det passe at du kører MySQL/PHP under Windows?

Det mener jeg nemlig også den pågældende kunde gør. Jeg kan ikke lige
huske hvad vi gjorde dengang, men jeg skal prøve at spørge om der er
nogen der kan huske hvad vi gjorde ved det.

--
Jacob
The most overlooked advantage to owning a computer is that if they

Fra : Thomas P

Dato : 24-05-01 22:34

> Jeg har set fejlen på arbejdet for noget tid siden.
> Kan det passe at du kører MySQL/PHP under Windows?

Det stemmer, - Win9x -

> Det mener jeg nemlig også den pågældende kunde gør. Jeg kan ikke lige
> huske hvad vi gjorde dengang, men jeg skal prøve at spørge om der er
> nogen der kan huske hvad vi gjorde ved det.

Takker skal du have

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 24-05-01 22:42

Thomas P wrote:

> der select min tabel, melder den fejlen 127, nærmere betegnet "Got error 127
> from table handler". Jeg er rimelig deperat, og ville værdsætte et svar

$ perror 127
Error code 127: Unknown error 127
127 = Record-file is crashed

--
Hroi Sigurdsson

Fra : Thomas P

Dato : 24-05-01 22:54

> $ perror 127
> Error code 127: Unknown error 127
> 127 = Record-file is crashed

Ved du hvor den record-fil er lokaliseret henne ? Hvordan fixer jeg evt.
dette problem ?

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Christian Joergensen

Dato : 25-05-01 09:47

Thomas P <blomme@post.com> wrote:

> Ved du hvor den record-fil er lokaliseret henne ? Hvordan fixer jeg evt.
> dette problem ?

Den ligger måske i

/usr/local/mysql/var/

så kan du køre en myisamchk på recordfilen, og så er der chance for at det
kan reddes :)

(husk backup)

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Thomas P

Dato : 25-05-01 12:32

Takker ! Det virker !