Hjælpeblæser til blæservarme.
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 18-02-05 21:04

Det er ikke altid at den standardmonterede Truma-blæser, kan klare at få
luften frem til sidste dyse i strengen.
En Truma Multivent er en løsning, men somme tider kan mindre, og billigere
løsninger sagtens klare opgaven.
Jeg byggede selv en hjælpeblæser til en pris af ca. 50 kroner. Blæseren
købte jeg i en computer forretning.
Se billederne af hvordan det blev gjort, på campingtips.dk

--
Med hilsen

Erik - Odense
Peugeot 406 ST
Hobby 495 Excelent Ufe
www.campingtips.dk - fra campist til campist

Fra : Jens

Dato : 19-02-05 00:15

"Erik M. Nielsen" <406stopspam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> købte jeg i en computer forretning.
> Se billederne af hvordan det blev gjort, på campingtips.dk

Ja, man skal ikke altid lade sig imponere over hvad der fås til 850 kr, når
en blæser til en 50'er, en rulle tape og lidt klister kan gøre det. Fiks
løsning.

mvh
Jens

Fra : Kim Olsen

Dato : 19-02-05 11:18

> Jeg byggede selv en hjælpeblæser til en pris af ca. 50 kroner. Blæseren
> købte jeg i en computer forretning.
> Erik - Odense

Hej

Ja sådan en computerblæser kan bruges til meget.

Jeg byggede emhætten i vores Knaus Azur 510, 1986 om fra 220 volt til 12
volt, med sådan en for 3 år siden.
Det har fungeret fint siden.

Hilsen
Kim Olsen
Knaus Azur 510
Kia Clarus st.car 2,0

Fra : edob

Dato : 19-02-05 11:37

"> > Jeg byggede selv en hjælpeblæser til en pris af ca. 50 kroner. Blæseren

Fin beskrivelse og flot illustreret - lige til at gå til.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Henrik Cordtz

Dato : 19-02-05 12:32

> [...]
> købte jeg i en computer forretning.
> Se billederne af hvordan det blev gjort, på campingtips.dk

Hvor på slagen har du sat den ekstra blaser på, ved starten ved truma ovnen
eller midt på slangen?

Henrik

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 19-02-05 12:51

"Henrik Cordtz" <cordtz@stofanet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvor på slagen har du sat den ekstra blaser på, ved starten ved truma
> ovnen eller midt på slangen?
>
> Henrik

Den skal sidde sidst i forløbet.

Der kommer en monteringsanvisning senere, på campingtips.dk
Vi arbejder også på en styring til blæseren, så den om ønsket
tilnærmelsesvist følger Truma blæseren.