Konfiguration af .htaccess for at kun mit ~
Fra : J. Tjelum

Dato : 18-02-05 20:29

Hej.
Håber jeg har fundet den rigtige gruppe.
Jeg leder efter en måde af konfigurere .htaccess på, for at kun mine
egne sider kan linke til egne filer/billeder/film/hjemmesider. Kort
sagt: En måde at undgå dybe links ved en simpel konfiguration med
..htaccess. Kan det lade sig gøre?

Mange hilsner Jakob

Fra : Rasmus Grouleff

Dato : 19-02-05 12:36

J. Tjelum wrote:
> En måde at undgå dybe links ved en simpel konfiguration med
> .htaccess. Kan det lade sig gøre?

Det kan gøres på følgende måde (%% skal ikke med - de er der bare for at
markere start og slut på indholdet af .htaccess):

%%
Options +FollowSymlinks
RewriteEngine on

## Vi vil ikke ha' nogen hotlinking's af billeder!
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://((.*)\.)?ditdomæne.dk(/)?.*$ [NC]
RewriteRule .*\.(gif|jpg|jpeg|png)$ - [F,NC]
%%

Hvis du opdager, at der er flere steder, det skal være muligt at lave
hotlinking fra, så kan du tillade dem ved at tilføje flere RewriteCond
linier, skrevet efter samme opskrift som den sidste RewriteCond ovenfor.

I RewriteRule linien er det bare at tilføje de extensions, som filerne,
det ikke skal være muligt at hotlinke til, har. Lige nu er det kun de
mest gængse billedformater, der er blokeret for. Denne linie resulterer
desuden i, at der bliver sendt en 403 FORBIDDEN i stedet for filen, der
er blevet requested.

For øvrigt hører spørgsmålet nok mere til i
dk.edb.internet.software.apache ;)

--
Rasmus Bang Grouleff

Fra : J. Tjelum

Dato : 19-02-05 17:31

Hej Rasmus.
Tak for det uddybende svar. Det vil jeg arbejde videre med! Næste
spørgsmål i samme dur vil iøvrigt blive forespurgt i gruppen
dk.edb.internet.software.apache.

Takker og bukker!

/Jakob