Header already sent
Fra : Christoffer

Dato : 18-02-05 20:09

Hvad gør jeg galt, jeg får denne besked, men kan ikke umiddelbart selv se
fejlen

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent
by (output started at
/customers/buur.info/buur.info/httpd.www/mdk/site/login_ok.php:2) in
/customers/buur.info/buur.info/httpd.www/mdk/site/login_ok.php on line 4

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers
already sent (output started at
/customers/buur.info/buur.info/httpd.www/mdk/site/login_ok.php:2) in
/customers/buur.info/buur.info/httpd.www/mdk/site/login_ok.php on line 4

koden kan ses her:
http://buur.info/mdk/site/login_ok.phps

Christoffer

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 18-02-05 20:16

On Fri, 18 Feb 2005 20:09:29 +0100, Christoffer wrote:

> [...]
> /customers/buur.info/buur.info/httpd.www/mdk/site/login_ok.php:2) in
> /customers/buur.info/buur.info/httpd.www/mdk/site/login_ok.php on line 4

Du skal have din session_start() før
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.or
g/TR/html4/loose.dtd">

Jeg mener at sessions er en del af http headeren, og du har naturligvis
afsluttet headeren når du begynder at sende html kode til klienten.

Prøv evt. bare at flytte session_start() helt op i toppen, før alt andet.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Torben Rasmussen

Dato : 20-02-05 07:42

Simon Lyngshede wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> afsluttet headeren når du begynder at sende html kode til klienten.
>
> Prøv evt. bare at flytte session_start() helt op i toppen, før alt andet.

Ja det burde gøre det :O/

Iøvrigt er det en af de klassiske fejl folk laver, HELT op i toppen med lortet, og
husk at tage højde for hvis det er en include side...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne