Dom: Miferic Domini
Fra : Ulla Pedersen

Dato : 18-02-05 18:33

Vil nogen være behjælpelig med dato og måned for denne latinske betegnelse.
Jeg har selv prøvet i Bauers, men kan ikke finde noget.

Venlig hilsen
Ulla Pedersen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-02-05 19:28

Den Fri, 18 Feb 2005 18:33:20 +0100, skrev Ulla Pedersen:

>Vil nogen være behjælpelig med dato og måned for denne latinske betegnelse.
>Jeg har selv prøvet i Bauers, men kan ikke finde noget.

Der må vist være tale om en tydningsfejl. Har du mulighed for at lægge
en scanning ud?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ulla Pedersen

Dato : 18-02-05 19:37

"Kurt Hansen" <kurt@nospamtowle.dk> skrev i en meddelelse

> Der må vist være tale om en tydningsfejl. Har du mulighed for at lægge
> en scanning ud?
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen

Hej Kurt!

Det har jeg ikke prøvet før, så det ved jeg ikke, hvordan man gør.

Venlig hilsen
Ulla

Fra : Arne Nielsen

Dato : 18-02-05 19:46

Ulla Pedersen wrote:
> Vil nogen være behjælpelig med dato og måned for denne latinske betegnelse.
> Jeg har selv prøvet i Bauers, men kan ikke finde noget.
>
> Venlig hilsen
> Ulla Pedersen

Jeg tror det er en forkortet udgave af Misericordia Domini, som er 2.
søndag efter påske.

Venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://home3.inet.tele.dk/arnen/

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 18-02-05 21:15

"Ulla Pedersen" <ms.opal@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Vil nogen være behjælpelig med dato og måned for denne latinske
> betegnelse. Jeg har selv prøvet i Bauers, men kan ikke finde noget.

Tror du ikke at det "f" kan være et gammeldags "s", for så tror jeg at det
er en forkortelse for MISERICORDIA DOMINI, som er 2. søndag efter påske.

mvh
Martin

Fra : Ulla Pedersen

Dato : 19-02-05 11:25

"Martin Bjarklev" <martin@bjarklev.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er en forkortelse for MISERICORDIA DOMINI, som er 2. søndag efter påske.

Tak til alle. Jeg tror I har ret med hensyn til f og s, for det passer med
datoen for dem, der ligger lige før og efter.

Venlig hilsen
Ulla