Finde filer på anden server
Fra : Brian Emilius

Dato : 18-02-05 17:58

Hej NG

Er det muligt at søge efter filer på min server vha. et script på en
anden server *uden* at bruge FTP-funktioner?
Der er altså kun tale om at søge efter indholdet af et bestemt dir, og
jeg har også tænkt mig at sikre adgang til dir'et med username/password.
--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 18-02-05 18:10

On Fri, 18 Feb 2005 17:57:55 +0100, Brian Emilius wrote:

> [...]
> Der er altså kun tale om at søge efter indholdet af et bestemt dir, og
> jeg har også tænkt mig at sikre adgang til dir'et med username/password.

Kan det ikke gøres ved at du laver en index.php på serveren, som - hvis
den bliver spurgt pænt - returnerer indholdet af dir'et?

Sårn lidt ala:

Klient:

$dir =
file_get_contents('http://server/index.php?user=mig&kode=hemmelig');

Server:

if ( ( $_GET['user'] == 'mig ) && ( $_GET['kode']== 'hemmelig' ) )
{
print getDir();
}
else
{
print 'det skulle du ALDRIG have gjort!';
}

Det er ikke noget ret sikkert system, men den ide, jeg havde til
kryptering, da jeg startede på dette svar, viste sig hurtigt ikke at
holde vand, så øh... anyone?

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Brian Emilius

Dato : 18-02-05 19:45

Thomas Lindgaard ytrede:
> [...]
> else
> {
> print 'det skulle du ALDRIG have gjort!';

Hvordan vil dette virke, hvis jeg skal sammenligne filnavnene på min
server med en streng i scriptet på klient-siden?

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 19-02-05 17:15

On Fri, 18 Feb 2005 19:44:50 +0100, Brian Emilius wrote:

> Hvordan vil dette virke, hvis jeg skal sammenligne filnavnene på min
> server med en streng i scriptet på klient-siden?

Jeg kunne forestille mig, at server-scriptet laver noget ala:

if ( brugernavn og kode er ok )
{
print serialize(glob('./dir/*'));
}
else
{
print serialize(array());
}

Og klient-scriptet kunne så:

$dir = unserialize(file_get_contents(
'http://server/index.php?user=mig&kode=hemmelig'
));
if ( $files )
{
// $files indeholder nu glob() af dit dir og kan sammenlignes med
// tilsvarende glob() på klienten
}
else
{
// server accepterede ikke brugernavn og kode, eller der var ingen
// filer
}

Hjalp det?

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 20-02-05 11:54

On Sat, 19 Feb 2005 17:15:29 +0100, Thomas Lindgaard wrote:

> $dir = unserialize(file_get_contents(
> 'http://server/index.php?user=mig&kode=hemmelig'
> ));

$dir skulle have være $files i stedet...

--
Mvh.
/Thomas