Computeren gik i stå.
Fra : Svend Haakon Jensen

Dato : 18-02-05 17:01

Til et foredrag havde jeg i Power Point lavet en diaspræsentation, som via
en projektor skulle forevises for tilhørerne. Da jeg ikke har en bærbar
computer medbragte jeg min stationære. Jeg har tidligere med stort held
gennemført noget tilsvarende, men i aftes gik det galt.
Under opstart gik computeren i stå og ville trods gentagne "sluk og tænd"
med efterfølgende scandisk-aktivitet ikke samarbejde. Til computeren var kun
tilsluttet mus, tastatur, projektor og selvfølgelig netledning.
Da jeg kom hjem prøvede jeg at tilslutte det samme, men denne gang med
skærmen i stedet for projektor. Intet resultat. Så tilsluttede jeg printere
og scanner som computeren normalt er koblet op med. Nu var der ingen
problemer.
Om 14 dage skulle jeg gerne vise mit diasshow - "igen"! Hvad skal/kan jeg
gøre for ikke at stå i samme situation? Det er udelukket at købe en bærbar.
Skal jeg fjerne de programmer, der er installeret i forbindelse med printer
og scanner? Kan jeg nøjes med at fjerne alle ikoner desangående? Kunne jeg -
da det gik galt i aftes - have startes og kørt showet ved hjælp af en
startdiskette? Mit styreprogram er Win98.
I håbet om at jeg har ramt den rigtige gruppe, venter jeg spændt på hjælp.

Hilsen
Svend Haakon

Fra : andropov

Dato : 18-02-05 17:25

On Fri, 18 Feb 2005 17:01:23 +0100, "Svend Haakon Jensen"
<sv-haa@mail.dk> wrote:

> [...]
>startdiskette? Mit styreprogram er Win98.
>I håbet om at jeg har ramt den rigtige gruppe, venter jeg spændt på hjælp.

Måske er der nogle drivere som konflikter med hinanden.
Kører du med firewall og antivirus program så der ikke er virus på
computeren.
Desuden er der et program som hedder Spybot som kan fjerne ting som
snuser på din computer.
Jeg ved ikke hvad som går galt på din computer men det var nogle
forslag.

Fra : holger

Dato : 18-02-05 17:48

"Svend Haakon Jensen" <sv-haa@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> startdiskette? Mit styreprogram er Win98.
> I håbet om at jeg har ramt den rigtige gruppe, venter jeg spændt på hjælp.

på min win2000 kan jeg ikke starte hvis min skanner ikke er sat til.
pc'en står bare og venter.måske det er noget lignende med win98.

der kan være mange grunde til at din w98 ikke vil starte.der må være
en her i gruppen der kan fortælle lidt mere.

prøv i første omgang at afinstalere din scaner og tage den fra.(sluk den).
prøv herefter at starte din pc igen.

Jeg ved der er noget med opstartsprofiler hvor man kan vælge ikke at have
feks scanner sat til......osvosv.

måske der der er et lyst hoved der også kunne forklare mig denne lille
finesse.

holger

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-02-05 20:39

"Svend Haakon Jensen" <sv-haa@mail.dk> wrote in message
> [...]
> printere
> og scanner som computeren normalt er koblet op med. Nu var der ingen

Er det en SCSI scanner du har?

Hvis du ikke har nogen scanner tilsluttes skal du have en afslutningsstik at
sætte i scsi kortet. eller tage kortet ud

Fra : Svend Haakon Jensen

Dato : 18-02-05 21:11

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev >
> Er det en SCSI scanner du har?
>
> Hvis du ikke har nogen scanner tilsluttes skal du have en afslutningsstik
at
> sætte i scsi kortet. eller tage kortet ud

Godt spørgsmål. Jeg tror det ikke.
Scanneren er en hp-scanjet 3970.
Printeren hp photosmart 7260 og
Canon BJC-4000

Hilsen
Svend Haakon

Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 22-02-05 16:29

> [...]

> startdiskette? Mit styreprogram er Win98.
> I håbet om at jeg har ramt den rigtige gruppe, venter jeg spændt på hjælp.

Problemet er løst - jeg har købt en ny computer.
Hilsen
Svend Haakon