Røde porrer
Fra : news.tiscali.dk

Dato : 18-02-05 11:13

Er der en kemiker tilstede i salen?

I går lavede jeg torsk i fad, på et leje af fennikel og porrer,
overhældt med olivenolie, citronsaft og Noilly Prat og et lille drys af
Oscars grønsags-buillon. Det smagte fremragende, men porrerne blev helt
laksefarvede. Hvad kan det mon skyldes?

Anders

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-02-05 22:55

"news.tiscali.dk" <Anders_P@invalid.dead> skrev i en meddelelse

> Hvad kan det mon skyldes?

Køge Bugt-torsk?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/09/05)

Fra : Bo Warming

Dato : 19-02-05 01:47

> "news.tiscali.dk" <Anders_P@invalid.dead> skrev i en meddelelse

> Køge Bugt-torsk?

Proms udledning stoppede i firserne og nåede aldrig ud hvor torsk findes -
kun småfisk nær KøgeBugt-stranden døde.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-02-05 09:09

> Proms udledning stoppede i firserne og nåede aldrig ud hvor torsk
> findes

Skal vi gætte på, jeg bedre end dig ved, hvor torsken findes i Køge Bugt?

> kun småfisk nær KøgeBugt-stranden døde.

Muligvis. Mit indlæg var ment halvhumoristisk. Jeg har fanget mange, mange
torsk i Køge Bugt, når jeg trollede efter havørred, og de adskilte sig fra
andre torsk ved, at de stort set alle sammen havde sår og bylder.
Velbekomme.