pc fra bj trading
Fra : karsten pedersen

Dato : 17-02-05 23:31

http://www.bjtrading.dk/menu.asp

pris 2995,-

hva er jeres mening om denne

mangler der noget
skal ikke bruges til spil
men mest til internet og office programmer

Fra : Valle

Dato : 17-02-05 23:39

> skal ikke bruges til spil
> men mest til internet og office programmer

Så er dette tilbud da rigeligt !
http://www.computerbutik.dk/product.asp?product=344&page=1

Mvh Jack

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-02-05 00:00

"karsten pedersen" <kpunited@privat.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.bjtrading.dk/menu.asp
>
> pris 2995,-
>
> hva er jeres mening om denne
>
> mangler der noget
> skal ikke bruges til spil
> men mest til internet og office programmer

Generelt er tilbuds pc.erne fra BJ udemærkede. Jeg har været mellemmand på
mange af dem.
I det tilbud du peger på, vil jeg pege på 2 svagheder:
256 mb ram. Der foretrækker jeg 512. Det kabinet der er i dette tilbud er
ikke noget at råbe hurra for. Der er ikke usb i fronten og jeg synes at
blæseren på psu er lige højlydt nok. Men det er alle nok ikke enige i, da
jeg ved, at de har solgt mange af dem.
Jeg ville anbefale dig at tage den til højre til 3395 i stedet for.
Ulempe: Mindre harddisk (men skulle ikke blive noget problem for dig, med
det behov du skitserer).
Fordele et bedre og mere støjsvagt kabinet. Men det skal også bemærkes, at
kabinettet er lidt højere og mere fancy, idet der er bærehåndtag i toppen.
Start og reset knap sidder foran i toppen, så alt efter placering kan det
både være en fordel og en ulempe.
Dette kabinet leveres som standard heller ikke med usb i front, men det er
forberedt til det. Det koster 99 kr. ekstra at købe usb+lyd og mic til front
(sidder på højre side af kabinettet). Se under kabinet-kabinettilbehør.
Højttalerne er væsentlig bedre, da dem du har set på kun kan betegnes som
dåsehøjttalere.
CPU er lidt større, men det vil nok ikke være noget du umiddelbart vil kunne
mærke.
Der er 512 mb ram.
Der er lidt dyrere grafikkort i og det er forsynet med passiv køling=ingen
støj.
Ydelsesmæssigt er det nok ikke bedre end det andet.

Kurt

Fra : Valle

Dato : 19-02-05 18:00

Hvad skal man da bruge 512 ram til, for bare at kikke på nettet, da vil 256
da være rigeligt, og et onboard graffikkort vil da også være udmærket !

Mvh Jack

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-02-05 18:06

"Valle" <jack@jafnet.kd> wrote:

>Hvad skal man da bruge 512 ram til, for bare at kikke på nettet, da vil 256
>da være rigeligt, og et onboard graffikkort vil da også være udmærket !

Onboard grafik kan jeg støtte - når bare bundkortet har et AGP-slot så
den kan opgraderes når behovet for bedre grafik melder sig...

Men 256 MB RAM er kun for masochister - Minimum 512 MB til en XP, alt
andet er selvpineri

<mlr>

Fra : Valle

Dato : 20-02-05 02:12

Det kommer vist an på alderen,, jeg tror ikke at nogle på 50 og der efter
kan mærke forskel - og nu ved jeg godt at jeg bliver slagtet , men en XP
skal bruge 128 mb ram, og 256 ram, så er man dækket ind, hvis man kun skal
kikke på internet - no doubt about it !!

Mvh Jack

Fra : Thomas Laursen

Dato : 18-02-05 08:35

Hejsa

Jeg vil ikke sige det ikke er en fin pc til de penge, jeg siger bare af
erfaring at pc'er købt hos bj-trading ofte skal til reperation, det er
specielt de grafikkort som bj-trading køber udefra og sætter i deres
maskiner, som er problemet.

Men det er jo kun min mening, men jeg har flere venner som har oplevet det
samme, nemlig deres grafikkort fik computeren til at gå ned, og det var alle
på maskiner fra bj-trading......men dermed ikke sagt at det er alle deres
maskiner der er problemer med.

Sorry dette svar vildleder dig nok, men jeg syntes bare du skulle vide det.

MVH
Thomas Laursen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-02-05 17:23

"Thomas Laursen" <thomaslaursenNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskiner der er problemer med.
>
> Sorry dette svar vildleder dig nok, men jeg syntes bare du skulle vide

Vi kan jo nok altid finde eksempler på både det ene og det andet, og det vil
jo så ofte afgøre, om man bliver glad for det pgl. firma eller ej.
Jeg vil tro, at jeg i tidens løb har haft fingrene i ca. 50 pc.er fra bj og
jeg er aldrig stødt på et defekt grafikkort. Der har været andre ting i
tidens løb, som der har været fejl på, men alt er blevet skiftet
problemløst.
Generelt vedr. grafikkort skal man være opmærksom på, at de nyeste nvidia
drivere ikke altid er de bedste til de mindre grafikkort, så der kan man
ofte med fordel anvende nogle ældre drivere.

Kurt

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 18-02-05 14:44

Karsten skrev:
> http://www.bjtrading.dk/menu.asp
> pris 2995,-
>
> hva er jeres mening om denne
> mangler der noget
> skal ikke bruges til spil
> men mest til internet og office programmer

jeg har lige anbefalet min arbejdsgiver at købe disse:
http://www.nettocom.dk/catalog/product_info.php?cPath=67_68&products_id=160

de købte 10, og de kører fint...
der er ikke nævneværdig grafikkort i den, så ingen store spil og så er der
ikke diskettedrev i (så jeg kom til at flytte 10 diskettedrev fra de gamle
over i...)

det skal nævnes at de 10 vi købte kom i et andet kabinet end på billedet,
jeg synes det vi fik var pænere og så har det 2xUSB i fronten...

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com