vidre stilling ?
Fra : per christensen

Dato : 17-02-05 23:17

Er der et program & telefon der af sig selv kan ændre på en vidrestilling ?
så man kan lave en kalender og så skifte den helt af sig selv !
Det er til en vagt ordning !

MVH
Per

Fra : Anders Christensen

Dato : 18-02-05 03:32

per christensen wrote:

> Er der et program & telefon der af sig selv kan ændre på en vidrestilling ?
> så man kan lave en kalender og så skifte den helt af sig selv !
> [...]

Vil det ikke være mere fordelagtigt at få et 70xxxxxx nummer som der så
kan rettes viderestilling på efter behov?
Det er jeg ganske sikker på at TDC kan finde ud af.

Det koster jo også penge at viderstille en mobil til en anden mobil.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : per christensen

Dato : 18-02-05 07:32

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er jeg ganske sikker på at TDC kan finde ud af.
>
> Det koster jo også penge at viderstille en mobil til en anden mobil.

Det koster os 25 øre at sende opkaldet vidre og ikke andet !
TDC kræver også noget hvert minut !

Men vi er ude efter en løsning der kan kører pr automatik !

MVH
Per Christensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-02-05 14:35

"per christensen" <piv@mail.danbbs.dk> wrote in

> Men vi er ude efter en løsning der kan kører pr automatik !

Som Anders siger, mon ikke TDC kan finde ud af det med et 70 nummer ?

Alternativt kan i lave noget med et lokalt omstillingsanlæg i
firmaet. Hvor mange forskellige omstillinger/personer drejer det sig
om ?

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fra : per christensen

Dato : 18-02-05 19:09

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alternativt kan i lave noget med et lokalt omstillingsanlæg i
> firmaet. Hvor mange forskellige omstillinger/personer drejer det sig

Det drejer sig om 3 personer ! og vi har sim kort med nummer på !
og planen var at lave en vagtplan og så bede en computer om at skifte
nummeret pr automatik !

MVH
Per

Fra : Anders Christensen

Dato : 18-02-05 19:10

per christensen wrote:

> [...]
>

> Det drejer sig om 3 personer ! og vi har sim kort med nummer på !
> og planen var at lave en vagtplan og så bede en computer om at skifte

Kan man ikke have tre identiske simkort, og kun holde en telefon tændt
af gangen?
Ved ikke om der er nogen teleselskaber der vil være med til det, men
tanken er da god nok

Fra : Calle.

Dato : 18-02-05 22:22

Anders Christensen wrote:

> Kan man ikke have tre identiske simkort, og kun holde en telefon tændt
> af gangen?
> Ved ikke om der er nogen teleselskaber der vil være med til det, men
> tanken er da god nok
Nej ikke hvis du har prøvet at have vagt. Vi bruger ofte vores egne
telefoner, da vi IKKE vil rende rundt med både en privat og en vagt telefon.
Så er det jo ikke smart hvis de andre ikke må bruge deres.
--
Calle.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-02-05 00:32

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in

> [...]
> egne telefoner, da vi IKKE vil rende rundt med både en privat og
> en vagt telefon. Så er det jo ikke smart hvis de andre ikke må

De mest brugte muligheder er vist:
Dele telefon - man har en vagttelefon der går på omgang (men det kan
jeg forstå i ikke vil)

Et nummer der skiftes rundt - kræver et anlæg til at gøre det og det
kan næppe klares gratis.
Alternativt et 70 nummer, de kan betjenes fra telefonen rimelig nemt,

Vagtcentral - et call center der tager telefonen for jer og stiller
videre til den der har vagt på det givne tidspunkt. Den slags kan
også sortere ligegyldige opkald fra og lign.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Anders Christensen

Dato : 18-02-05 16:37

per christensen wrote:

> "Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> vidrestilling ?

> Det koster os 25 øre at sende opkaldet vidre og ikke andet !
> TDC kræver også noget hvert minut !

Hvilken udbyder har i, som tilbyder gratis viderestilling? (udover
opkaldsgebyr)
Det kunne jeg også godt bruge

Fra : per christensen

Dato : 18-02-05 19:14

> Hvilken udbyder har i, som tilbyder gratis viderestilling? (udover
> opkaldsgebyr)
> Det kunne jeg også godt bruge

det er orange i en firma aftale !
Hjemme har jeg selv en sonofon aftale med et ekstra kort til ! det koster
ikke noget at sende opkald til det ekstra kort !

MVH
Per Christensen

Fra : Henning Lund

Dato : 18-02-05 12:46

Anders Christensen skrev:

> Det koster jo også penge at viderstille en mobil til en anden mobil.

Ja det skal jeg sq love for, jeg har haft viderestilling på "Telmore" så
når min mobilos var slukket, så gik opkaldet hjem til privaten, en aften
var der en som ringede til mig i 2 x ca 20 minutter, det kostede knapt
kr 60 så jeg har permanent slået viderestillingen fra, jeg vil satame
ikke betale så meget for at folk er snakkesalig i længere tid.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Fischer

Dato : 20-02-05 09:22

> Er der et program & telefon der af sig selv kan ændre på en vidrestilling
> ?
> så man kan lave en kalender og så skifte den helt af sig selv !
> Det er til en vagt ordning !

Jeg ville lave en Storm-P løsning.

Hovednummeret ville jeg sætte i en gammel telefon hvor jeg havde et serielt
datakabel til. Dette kunne så f.eks. tilsluttes en server.
Ved at smide et simpelt ATDT**21*xxxxxxx# ud på seriel-porten, burde det
være muligt at skifte viderestilling.
Så kunne man smide nogle Batch-jobs ind i Scheduled Tasks som på de ønskede
tidspunkter kunne skifte til de ønskede modtagere.

*Fischer