Compile PHP5
Fra : Mikoangelo

Dato : 17-02-05 22:58

Jeg har lige sat mig for at compile PHP5 paa min Fedora Core 3 box.
Jeg har koert ./configure med div. parametre, og koert make install.
Efter det har jeg saa ogsaa koert make test, og (naesten) alt fungerer
helt fint.
Nu er det bare saadan, at jeg ikke kan faa min kaere Apache til at
fatte, at jeg har en ny PHP. Jeg har ikke gjort NOGET andet end det
beskrevet ovenfor (tror jeg).
Jeg har praktisk talt ingen erfaring inden for compiling, og da slet
ikke PHP.

--
Mikoangelo
@

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-02-05 08:02

On 17 Feb 2005 13:58:08 -0800
"Mikoangelo" <mikoangelo@gmail.com> wrote:

> [...]
> beskrevet ovenfor (tror jeg).
> Jeg har praktisk talt ingen erfaring inden for compiling, og da slet

har du husket at lave make install ?

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Mikoangelo

Dato : 18-02-05 09:38

Kim Schulz wrote:
> On 17 Feb 2005 13:58:08 -0800

[deletia]

Fra : Mads Jensen

Dato : 20-02-05 10:46

Mikoangelo wrote:
> Jeg har lige sat mig for at compile PHP5 paa min Fedora Core 3 box.
> Jeg har koert ./configure med div. parametre, og koert make install.

Har du husket at køre "make" ? Jeg læser det ihvertfald som om, at du
har glemt det!

mvh.
--
Mads Jensen - remove z's in email

If the code and the comments disagree, then both
are probably wrong. -- Norm Schryer

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-02-05 12:08

On Sun, 20 Feb 2005 10:45:41 +0100
Mads Jensen <madsj@razptuzs.dk> wrote:

> Har du husket at køre "make" ? Jeg læser det ihvertfald som om, at du
> har glemt det!

Den bliver normalt kørt når man laver make install fordi ikke alle
"kompileringer" er up-to-date og derfor ikke kan installeres

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 20-02-05 14:59

Mikoangelo wrote:
> [...]
> Jeg har koert ./configure med div. parametre, og koert make install.
> Efter det har jeg saa ogsaa koert make test, og (naesten) alt fungerer

Hvad dækker "div. parametre" over - du skal jo angive stien til din
apxs. Hvis du har gjort det, så burde make install rette din httpd.conf
automatisk såvidt jeg husker, alternativt skal du lige selv ind og tilføje:

LoadModule php5_module modules/libphp5.so

og (de her bliver vist aldrig automatisk forsøgt indsat, så dem skal du
sætte ind under alle tilfælde):

AddType application/x-httpd-php .php
AddType application/x-httpd-php-source .phps

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Mikoangelo

Dato : 20-02-05 17:58

Mads Jensen wrote:
> Har du husket at køre "make" ? Jeg læser det ihvertfald som om, at
du
> har glemt det!

Nej, jeg har ikke koert "make".