mod_rewrite ?
Fra : Inspir

Dato : 17-02-05 12:15

Er der en måde man kan se om et givent php apache webhotel har mod_rewrite
on eller off ?

Har prøvet at kigge i info.php men der står ikke noget.

Fra : Morten Fangel

Dato : 17-02-05 12:42

Inspir wrote:
> Er der en måde man kan se om et givent php apache webhotel har mod_rewrite
> on eller off ?
>
> Har prøvet at kigge i info.php men der står ikke noget.

Lidt alt efter hvordan din server er sat op kan man godt læse det ud fra
phpinfo()

Hvis du kører med PHP loadet som SO-modul, så fremgår det fx (her taget
fra apache2) under tabellen med "apache2handler", hvor rækken "Loaded
modules" findes...
Denne kan fx indeholde:

core prefork http_core mod_so mod_access mod_actions mod_alias mod_auth
mod_auth_dbm mod_autoindex mod_cgi mod_dir mod_env mod_expires
mod_include mod_log_config mod_mime mod_negotiation mod_setenvif mod_ssl
mod_suexec mod_userdir sapi_apache2 mod_rewrite

Og så du kan se står mod_rewrite der.. ;)

har kigget på phpinfo() venligst stillet til rådighed fra
hosting.serverguider.dk - http://hosting.serverguider.dk/phpinfo.php

Og du kan verificerer på min personlige phpinfo()
http://fangel.linux.dk/phpinfo.php

Fangel

Fra : Inspir

Dato : 17-02-05 17:19

Ja der står mod_rewrite i info.php, hvilket jeg havde overset i første
omgang.
Tak

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 17-02-05 12:44

Inspir wrote:
> Er der en måde man kan se om et givent php apache webhotel har mod_rewrite
> on eller off ?
>
> Har prøvet at kigge i info.php men der står ikke noget.

lav en test :)

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-02-05 13:03

On Thu, 17 Feb 2005 12:15:10 +0100, "Inspir" <as@asa> wrote:

>Er der en måde man kan se om et givent php apache webhotel har mod_rewrite
>on eller off ?

http://php.net/apache_get_modules

Om kunden så også har adgang til at lave rewrite-regler/bruge
..htaccess, er en anden sag.

--
- Peter Brodersen