Ejendomsinvest og K/S
Fra : dan

Dato : 17-02-05 07:55

Jeg skal skrive en opgave om ejendomsinvestering i K/S på mægleruddannelsen,
hvor elementerne skat, finansering, erhvervsleje og selskabsret skal indgå.
Hvis der er nogle i dette forum der har nogle gode links eller
litteraturhenvisninger, vil jeg være enorm glad for dette.

Med venlige hilsen

DN

d.nielsen@webspeed.dk

Fra : Rune Wold

Dato : 17-02-05 16:30

dan wrote:

> Jeg skal skrive en opgave om ejendomsinvestering i K/S på
> mægleruddannelsen, hvor elementerne skat, finansering, erhvervsleje
> og selskabsret skal indgå.

[klip]

Skat:

Skatteretten 1 og 2, Gadjura

Finansiering:

Diverse bøger i boligfinansiering. Dem må du da selv havde på
mægleruddannelsen.

erhvervsleje:

http://www.ejendomsf.dk/Nyheder%20og%20Publikationer/Publikationer/H%C3%A5ndbog%20i%20Erhvervslejeret/Indholdsoversigt.aspx?path={2A100F37-3042-4C65-9C2C-1C2821767BE0}

Selskabsret:

http://www.thomson.dk/pls/pdb/katpage.show_title?p_vare_id=16566&p_kampid=12

http://www.thomson.dk/pls/pdb/katpage.show_title?p_vare_id=10578&p_kampid=12

Iøvrigt finder du næppe et samlet værk vedrørende netop ti-mands
projekterne - det er der ingen der har interesse i .

PS. Et godt udgangpunkt for en kritisk undersøgelse af 10-mands
projekterne vil være personskattelovens § 4, stk. 1, nr. 12. Den kan
være en bombe under mange af ejendomsinvesteringerne.