regex til at ændre href i <link> ta
Fra : Thomas S

Dato : 16-02-05 22:28

Hej NG.

Jeg har et problem med at skrive en reg-ex som kan udskifte en URL i
linket til et stylesheet i et html-dokument.
Eksempel:

I nedenstående tag
<link rel="stylesheet" href="/style.css" type="text/css">

skal adressen "/style.css" ændres til "http://hjemmeside/style.css",
det nye tag kommer til at se således ud:
<link rel="stylesheet" href="http://hjemmeside/style.css" type="text/css">

Det skal også virke hvis rækkefølgen af attributterne ikke er ens. Altså
skal nedenstående også virke:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/style.css">

Problemet er at almindelige links i html-dokumentet, som fx. <a
href="/link/">Link</a> ikke skal skiftes. Man kan således ikke nøjes med
at søge efter "href" i dokumentet.

Hvordan laver man en reg-ex der kan klare denne udskiftning??

Venter i spænding...

VH
Thomas

Fra : Christoffer

Dato : 16-02-05 23:10

"Thomas S" <garvet_fjerndette@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Problemet er at almindelige links i html-dokumentet, som fx. <a
> href="/link/">Link</a> ikke skal skiftes. Man kan således ikke nøjes med
Kan du så ikke bare søge efter style istedet??

Fra : Thomas S

Dato : 17-02-05 19:19

> Kan du så ikke bare søge efter style istedet??

Nej, fordi ideen er, at det skal kunne anvendes på alle html-dokumenter.
Altså også hvis tagget fx. ser sådan ud:

<link rel="stylesheet" href="/en_anden_style.css" type="text/css">

Vh
Thomas