Parkering København og dokumentation
Fra : Peter Holm

Dato : 16-02-05 17:40

Hejsa

Skal Parkering København dokumentere, at en standsning har varet over 3
minutter hvis der pålægges en afgift?
(hvis en bil har holdt standset et sted hvor standsning er lovligt, men
parkering ulovligt)

Hvorledes dokumenteres dette?

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Knud Thomsen

Dato : 16-02-05 17:50

Sædvanligvis stiller P-vagten sig et sted, hvor bilen kan overvåges. Det gør
han så i minimum 5 minutter, hvorefter han udskriver P-afgiften til dig.

Knud

Fra : Peter Holm

Dato : 16-02-05 18:06

Knud Thomsen wrote:
> Sædvanligvis stiller P-vagten sig et sted, hvor bilen kan overvåges.
> Det gør han så i minimum 5 minutter, hvorefter han udskriver
> P-afgiften til dig.

Men det skal ikke dokumenteres, at han har stået der i 5 minutter?
Parkering København udskriver en lille seddel fra deres håndholdte
computere, men på den jeg har fået står der:
Fra 8.10
Til 8.12
Det er jo hverken 3 eller 5 minutter.

Mvh
Peter

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Knud Thomsen

Dato : 16-02-05 18:27

Det er jo dokumenteret ved at P-vagten er uddannet i spillereglerne og
forpligtet til at holde dem. Derfor er et vidneudsagn fra en vagt alt andet
lige langt mere troværdigt i en evt. sag end din påstand.
Minuttallet er formentlig den tid han på computeren har arbejdet med din
'sag' - overvågningstiden kan sagtens være gået medens computeren stadig lå
tryg, varm og urørt i lommen.

Fra : Peter Holm

Dato : 16-02-05 19:04

Knud Thomsen wrote:
> Det er jo dokumenteret ved at P-vagten er uddannet i spillereglerne og
> forpligtet til at holde dem.

Nu er jeg jo som indehaver af et kørekort også uddannet i færdselsreglerne
og forpligtet til at overholde dem.

- overvågningstiden kan sagtens være gået medens computeren

ja, det var lidt det, jeg er ude efter at finde ud af hvordan det teknisk
foregår. Eller er det jo umuligt at have en sag, med mindre man selv
videofilmer hele sin standsning som dokumentation.

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Uni Bull

Dato : 16-02-05 22:22

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message

> ja, det var lidt det, jeg er ude efter at finde ud af hvordan det teknisk
> foregår. Eller er det jo umuligt at have en sag, med mindre man selv
> videofilmer hele sin standsning som dokumentation.

Det interessante er i virkeligheden nok om du har fået afgiften for over-
trædelse af:
1) Parkeringforbud eller
2) Standsnings- og parkeringsforbud

Ad 1) Skal du være *helt* sikker i din sag, for ganske rigtigt er der først
tale om parkering hvis P-vagten har *observeret* din bil i mindst tre
minutter - hvilket jo ikke er tilfældet her. Problemet er, at de enkelte
kommuner har forskellige parkeringsregler (detaljer med fortovskanter
mv).

Ad 2) Bilen er observeret standset - du har ingen mulighed for at vinde
en klagesag.

Jeg er ganske sikker i ovenstående, da jeg selv har været ude i en lignende
"sag" mod Parkering København. Jeg standsede inde foran Parken på Øster
Allé - mellem træerne som adskiller vejen med cykelstien. På denne måde
holdt jeg jo hverken til gene for cyklister eller bilister. Desværre tolkes
dette
område som cykelsti.
Resultatet var at jeg måtte betale for at standse på en cykelsti - havde jeg
standset ude på selve vejen (jo, den er trafikeret) havde de to minutters
obser-
vation af min bil ikke været nok. Parakdoksalt, men ikke desto mindre
rigtigt...

Summa summarum: Parkering København skal (selvfølgelig) dokumentere deres
observation af din bil og FDM's jurister bekræfter at udskriften fra
lommecom-
puteren betragtes som tilstrækkelig dokumentation...

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Knud Thomsen

Dato : 17-02-05 09:35

> [...]
> foregår. Eller er det jo umuligt at have en sag, med mindre man selv
> videofilmer hele sin standsning som dokumentation.

Nu skal du (og visse andre i tråden) da ikke tro at det som computeren har
skrevet på billetten er overvågningstiden - det er sagsbehandlingstiden.
Computeren sættes formentlig først igang, når tiden er overskredet. Der er
jo ingen grund til at indtaste hverken bilnummer eller forbrydelsens art og
placering før tiden er udløbet - ejeren kunne jo dukke op og blot fjerne
bilen inden det kommer så langt.

Knud

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-02-05 18:28

"Peter" == Peter Holm <phc@stofanet*REMOVE*.dk> writes:

> [...]
> Parkering København udskriver en lille seddel fra deres håndholdte
> computere, men på den jeg har fået står der:

Der er nu da tre minutter i ovenstående tidsrum.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk/>
<http://wiki.wegge.dk/Folk_jeg_ignorerer_p%C3%A5_usenet>

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-02-05 18:52

In news:m3wtt8fm9l.fsf@obelix.wegge.dk,
Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk> wrote:

> Der er nu da tre minutter i ovenstående tidsrum.

ØØhh Nå ?!?

08:10:00 start
08:11:00 1 minut
08:12:00 2 minutter
08:12:59 2 minutter og 59 sekunder..

Hvor ser du 3 minutter?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-02-05 19:03

"Petersen" == Petersen Michael <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> writes:

> ØØhh Nå ?!?

> 08:10:00 start
> 08:11:00 1 minut

Og et sekund.

> 08:12:00 2 minutter

Og det sekund du sprang over før.

> 08:12:59 2 minutter og 59 sekunder..

Og med det sekund du har glemt, er der 3 minutter.

Jaja, jeg skal nok kravle ned under min sten. Men det er det
klassiske problem indenfor datalogi, at man ikke tælle den første
(eller sidste) pæl med i et hegn.

Fra : Skindbeni

Dato : 16-02-05 19:26

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42138852$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ØØhh Nå ?!?
>
> 08:10:00 start
> 08:11:00 1 minut
> 08:12:00 2 minutter
> 08:12:59 2 minutter og 59 sekunder..
>
> Hvor ser du 3 minutter?

Fra og med kl. 8.10 til og med kl. 8.12 det giver da 3 minutter.

8.10 = et minut
8.11 = et minut
8.12 = et minut
I alt = 3 minutter

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-05 19:40

"Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:42138852$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Fra og med kl. 8.10 til og med kl. 8.12 det giver da 3 minutter.

Nej 10 til 11 giver 1 min
11-12 giver 2 min.

Et barn bliver også først 1 år når barnet har levet 1 år.

Udskriften fra den håndholdte computer må være PKs bevis og den håber jeg
bestemt PK vil tabe hvis den kommer i retten. Ellers kunne de jo bare gå
over til alm girokort igen.

Og PK er ikke specielt uddannet: Jeg fik en afgift for at holde ud for
INDkørslen til en cykelsti og det må jeg faktisk godt for færdelsloven. Jeg
må ikke holde 10 meter før og efter udkørslen af cykelstien, men foran
indkørslen står der intet om.
Der gik 3 måneder før de erkendte at de ville tabe i retten.

mvh
Carl

Fra : Skindbeni

Dato : 17-02-05 01:04

"Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Nej 10 til 11 giver 1 min
> 11-12 giver 2 min.
>
> Et barn bliver også først 1 år når barnet har levet 1 år.

Vi kan godt blive enige om det logiske kontra ulogiske, mit bud gik på, om
computeren måske "tænkte" således, som jeg angav. (Altså fra og med 8.10 = >
til og med 8.12).

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 16-02-05 20:57

On Wed, 16 Feb 2005 19:25:42 +0100 Skindbeni wrote:

> Fra og med kl. 8.10 til og med kl. 8.12 det giver da 3 minutter.
>
> 8.10 = et minut
> 8.11 = et minut
> 8.12 = et minut
> I alt = 3 minutter

Nu er det bare ikke sådan man normalt angiver tidspunkter. Fra kl 10
til kl 12 plejer jo heller ikke at være 3 timer.

--
41 6E 64 65 72 73

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-02-05 21:04

"Anders" == Anders Bo Rasmussen <fuzz01@spamfilter.dk> writes:

> Nu er det bare ikke sådan man normalt angiver tidspunkter. Fra kl
> 10 til kl 12 plejer jo heller ikke at være 3 timer.

Der er 8 meter fra den ene ende af et hegn til den anden. Mellem hver
pæl i hegnet er der 4 meter. Hvor mange pæle er der i hegnet?

Med ovenstående logik svarer du 2.

Fra : Jens

Dato : 16-02-05 23:17

Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk> wrote:

> Der er 8 meter fra den ene ende af et hegn til den anden. Mellem hver
> pæl i hegnet er der 4 meter. Hvor mange pæle er der i hegnet?
>
> Med ovenstående logik svarer du 2.

Med dit eget eksempel (vendt om): Et hegn har 3 pæle med 1 meter mellem
hver pæl. Hvor langt er hegnet?

Hvis du svarer 3 meter, skal du prøve igen!

Hint: Minut er et tidinterval - ikke et tidspunkt.
--

Jens F

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-02-05 23:27

"Jens" == Jens <spam@finds.dk> writes:

> Med dit eget eksempel (vendt om): Et hegn har 3 pæle med 1 meter
> mellem hver pæl. Hvor langt er hegnet?

2 meter langt, og så?

> Hvis du svarer 3 meter, skal du prøve igen!

> Hint: Minut er et tidinterval - ikke et tidspunkt.

Hint²: Der er et minut fra 01:01:00 til 01:01:59.

HTH, HAND

Fra : Jens

Dato : 17-02-05 06:40

Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk> wrote:

> Hint": Der er et minut fra 01:01:00 til 01:01:59.

Prøv at tælle igen.

Fra 01:01:00 til 01:01:01 1 sekund
Fra 01:01:00 til 01:01:02 2 sekunder
Fra 01:01:00 til 01:01:59 59 sekunder
Fra 01:01:00 til 01:00:00 60 sekunder = 1 minut

--

Jens F

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 17-02-05 08:52

> Prøv at tælle igen.

Det behøver jeg ikke, da du har gjort det for mig.

> Fra 01:01:00 til 01:01:01 1 sekund
> Fra 01:01:00 til 01:01:02 2 sekunder
> Fra 01:01:00 til 01:01:59 59 sekunder
> Fra 01:01:00 til 01:00:00 60 sekunder = 1 minut

Ja, der forløber et minut i tidsrummet 01:01:00 til 01:01:59, begge
sekunder inklusive. Hvis vi fortsætter den tællemåde du benytter, er
der jo kun 59 minutter fra 01:00:00 til 01:59:59.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk/>
<http://wiki.wegge.dk/Folk_jeg_ignorerer_paa_usenet>

Fra : Mads

Dato : 17-02-05 10:16

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> wrote in message
> Ja, der forløber et minut i tidsrummet 01:01:00 til 01:01:59, begge
> sekunder inklusive. Hvis vi fortsætter den tællemåde du benytter, er
> der jo kun 59 minutter fra 01:00:00 til 01:59:59.

Har jeg ret i at du mener at tidspunkt varer noget tid. Således at forstå at
01:01:59 varer et sekund og at 01:01 varer et minut og at kl 01 varer en
time. Mener du så også at du er kommet rettidigt til en aftale kl 8 hvis du
bare kommer inden kl 9, men at du var kommet forsent hvis du var bedt om at
kommer kl 8:00?

Mvh Mads

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 17-02-05 13:32

"Mads" == Mads <mads.knudsen@FjerndettEprivate.dk> writes:

> [...]

> Har jeg ret i at du mener at tidspunkt varer noget tid. Således at
> forstå at 01:01:59 varer et sekund og at 01:01 varer et minut og at

Nej, det har du ikke ret i. Du blander tidsrum og tidspunkt sammen i
ovenstående.

> Mener du så også at du er kommet rettidigt til en aftale kl 8 hvis
> du bare kommer inden kl 9, men at du var kommet forsent hvis du var
> bedt om at kommer kl 8:00?

Nej, jeg er heldigvis i stand til at skelne mellem placering og
udstrækning.

Fra : Mads

Dato : 17-02-05 14:18

> Nej, det har du ikke ret i. Du blander tidsrum og tidspunkt sammen i
> ovenstående.

Jamen så vil jeg ikke give dig ret i at der er et minut mellem 01:01:00 og
01:01:59. For der er også et sekund mellem 01:01:59 og 01:02:00.
Der er først forløbet et minut fra 01:01:00 når kl er 01:02:00

Ellers må du lige forklare hvad du mener med 01:01:59 inklusive sekundet.

Mvh Mads

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 17-02-05 14:39

> [...]

> 01:02:00

> Ellers må du lige forklare hvad du mener med 01:01:59 inklusive sekundet.

Talt fra starten af :00 til slutningen af :59 Et sekund har jo en
tidsmæssig udstrækning.

Og så tror jeg hellere vi må flytte til dk.videnskab, for der er ikke
meget jura i ovenstående.

Fra : Mads

Dato : 17-02-05 15:13

> Talt fra starten af :00 til slutningen af :59 Et sekund har jo en
> tidsmæssig udstrækning.

Ja, et sekund har en tidsmæssig udstrækning.
Jeg spurgte om du mente at 01:01:59 her en udstrækning. Det svarede du nej
til.
Nu snakker du om start og slut af :00 og :59.
Kan du bestemme dig? Hvordan kan noget have start og slut uden at have en
udstrækning?

> Og så tror jeg hellere vi må flytte til dk.videnskab, for der er ikke
> meget jura i ovenstående.
Hermed gjort. (FUT til dk.videnskab)

Mvh Mads

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 17-02-05 15:30

> [...]

> Nu snakker du om start og slut af :00 og :59.
> Kan du bestemme dig? Hvordan kan noget have start og slut uden at have en

Jeg tror lige du skal læse tilbage. Men for at slå ting fast:

* Et sekund har en udstrækning.
* En tidspunkt angivet ved et sekundtal har *ingen* udstrækning.

Eftersom der er en konvention for nummerering af sekunder, ender man
let i en situation hvor der opstår forvirring. Derfor min kommentar om
start og slut.

> Hermed gjort. (FUT til dk.videnskab)

Der var nu allerede X-Fut.

Fra : Mads

Dato : 18-02-05 11:12

> "Mads" == Mads <mads.knudsen@FjerndettEprivate.dk> writes:

> * Et sekund har en udstrækning.
Enig
> * En tidspunkt angivet ved et sekundtal har *ingen* udstrækning.
Næsten enig. Et tidspunkt har ingen udstrækning. Uanset hvordan det er
angivet.

Men jeg stadig ikke få det til at stemme overens med dit udsagn tidligere:
> Ja, der forløber et minut i tidsrummet 01:01:00 til 01:01:59, begge
> sekunder inklusive.

Her angiver du så vidt jeg kan se to tidspunkter og siger så at der er i
minut imellem dem.
Men hvad så med tidsrummet mellem 01:01:59 og 01:02:00?

> Eftersom der er en konvention for nummerering af sekunder, ender man
> let i en situation hvor der opstår forvirring. Derfor min kommentar om
> start og slut.
Slet ikke forstået. En konvention er vel noget man bruger for at minimere
forvirring. Og hvis der kun er en konvention er der vel slet ikke mulighed
for forvirring.

Men måske det skyldes at jeg har misforstået dig. Når du skriver 01:01:59 er
det ikke et tidspunkt men en betegnelse for det sidste sekund i det andet
minut i den anden time i døgnet?

Mvh Mads

Fra : Steen

Dato : 17-02-05 15:24

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> [...]

Ovenstående notation er i bedste fald forvirrende, i værste fald forkert.
Angivelsen "01:01:59" refererer ikke til det tidsRUM, der strækker sig fra
01:01:59.000 til 01:01:59.999 men til tidsPUNKTet 01:01:59.000.

Med tidsangivelser skal man passe meget på med udtrykkket "begge inklusive",
med mindre man taler om meget store tidsrum, hvor det giver mening, f.eks.
uger eller dage. At sige: "Vi har åbent fra 9 til 18, begge inklusive" er en
unødigt gnidret måde at sige på, at man har åbent fra 9 til 19. Derimod kan
man godt sige, at kontoret er lukket fra 21. til 25. marts, begge inklusive.

Der er 59 minutter og 59 sekunder.

Udtrykket giver ingen mening.

> Talt fra starten af :00 til slutningen af :59 Et sekund har jo en
> tidsmæssig udstrækning.

Igen, undgå venligst udtrykket "til slutningen af..."

/steen

Fra : SoftMan Brian

Dato : 18-02-05 12:31

> [...]
> tidsmæssig udstrækning.
>
> Og så tror jeg hellere vi må flytte til dk.videnskab, for der er ikke

Fra kl 8.10 til 8.12, kan der højest gå 2 munitter og 59,9999999999 (tilføj
eventuelt flere nitaller) sekunder, og det vil uanset hvor mange nitaller du
sætter på, være mindre end 3 minutter.

Fra : phk

Dato : 23-02-05 12:34

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Og så tror jeg hellere vi må flytte til dk.videnskab, for der er ikke
> meget jura i ovenstående.

Enhver tvivl skal komme den anklagede til gode. Med det i baghovedet må der
være 2 minutter i det opgivne tidsrum.

Eller hvor mange minutter mener du der er fra kl. 2:00 til kl. 3:00 ??

Hvis du svarer 61 så prøv igen ;)

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : Henning Makholm

Dato : 16-02-05 18:21

Scripsit "Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk>

> Men det skal ikke dokumenteres, at han har stået der i 5 minutter?

Jo. P-vagtens vidneudsagn er glimrende dokumentation.

--
Henning Makholm Set your feet free!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-02-05 18:21

> [...]

> Parkering København udskriver en lille seddel fra deres håndholdte
> computere, men på den jeg har fået står der:

Det er også halvt om halvt underordnet. En standsning må godt vare
væsentligt mere end 3 minutter:

Fra Færdselsloven:
§2
16. Parkering:

enhver hensætning af et køretøj med eller uden fører. Standsning
kortere end 3 minutter, standsning for af- eller påstigning samt af-
eller pålæsning af gods anses dog ikke for parkering.

Der skal selvfølig være aktivitet omkring køretøjet, men der er ikke
noget krav om, at der skal være aktivitet omkring køretøjet mindst
hvert 3. minut.

Hvad angår dokumentation i dit tilfælde tja så kan det næppe svare sig
at køre en sag for 510,- medmindre du er meget principfast. Det lever
bla. Parkering København højt på.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-02-05 22:25

"Knud Thomsen" <knud.thomsenslet@sletprivat.dk> skrev:

> Det er jo dokumenteret ved at P-vagten er uddannet i
> spillereglerne og forpligtet til at holde dem. Derfor er et
> vidneudsagn fra en vagt alt andet lige langt mere troværdigt i en
> evt. sag end din påstand.

Det kan man stille meget stort spørgsmålstegn ved. P-vagterne skal
minimum indtjene deres egen løn ved at udskrive p-afgifter.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Knud Thomsen

Dato : 17-02-05 09:32

> Det kan man stille meget stort spørgsmålstegn ved. P-vagterne skal
> minimum indtjene deres egen løn ved at udskrive p-afgifter.

Det er da noget nonsens - P-vagterne skal sikre at parkeringsrestriktionerne
i deres distrikt bliver overholdt og hvor det ikke er tilfældet udskrive de
velfortjente afgifter.

Knud

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-02-05 22:49

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev:

> Ad 1) Skal du være *helt* sikker i din sag, for ganske rigtigt er
> der først tale om parkering hvis P-vagten har *observeret* din bil
> i mindst tre minutter

Nej der er ikke pr.definition tale om en parkering fordi en bil har
holdt stille i 3 minutter eller mere.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Uni Bull

Dato : 17-02-05 19:03

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
> Nej der er ikke pr.definition tale om en parkering fordi en bil har
> holdt stille i 3 minutter eller mere.

Nej muligvis ikke *pr. definition*, men Parkering København
tolker henstillen i mere end tre minutter som parkering - og på dette
område er de stort set at betragte som Gud... Jeg beklager...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-02-05 10:33

> Det er da noget nonsens

Nej da og det er ganske åbentlyst hvorfor. Det samme gælder eksempelvis
DSBs togrevisorer m.fl.

> - P-vagterne skal sikre at
> parkeringsrestriktionerne i deres distrikt bliver overholdt og
> hvor det ikke er tilfældet udskrive de velfortjente afgifter.

Nej deres job er i første omgang at indtjene deres egen løn dernæst at
indtjene penge til kommunekassen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-02-05 09:18

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev:

> Nej muligvis ikke *pr. definition*, men Parkering København
> tolker henstillen i mere end tre minutter som parkering - og på dette
> område er de stort set at betragte som Gud... Jeg beklager...

Ja i praksis er der er et problem men der skal ikke ret meget til at
vælte bevisbyrden over på Parkering København.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henning Makholm

Dato : 18-02-05 21:27

Scripsit "Mads" <mads.knudsen@FjerndettEprivate.dk>

> Her angiver du så vidt jeg kan se to tidspunkter og siger så at der er i
> minut imellem dem.

Tilføjelsen "begge sekunder inklusive" skulle gerne gøre det klart at
"begge sekunder" henviser til de to tids*rum* hvori et præcist gående
digitalur med sekundvisning vil vise henholdsvis "01:01:00" og
"01:01:59". Hvert af disse tidsrum er ét sekund langt.

> Men måske det skyldes at jeg har misforstået dig. Når du skriver 01:01:59 er
> det ikke et tidspunkt men en betegnelse for det sidste sekund i det andet
> minut i den anden time i døgnet?

Tydeligvis, ja.

Og hvis en parkeringsvagts computer skriver på sin udskrift at der er
trykket på en knap klokken 13:02 betyder det ikke at
betjeningshandlingen er foretaget nøjagtig på tids*punktet* 46920.0
sekunder efter midnat, men at knappen er blevet betjent i løbet af det
tids*rum* hvor et ur med minutvisning viser 13:02 - altså intervallet
mellem tids*punkterne* 13:02:00 og 13:03:00.

--
Henning Makholm "Skidt med din brud
når der står et par nymfer

Fra : Henning Makholm

Dato : 18-02-05 21:28

Scripsit "SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com>

> Fra kl 8.10 til 8.12, kan der højest gå 2 munitter og 59,9999999999 (tilføj
> eventuelt flere nitaller) sekunder, og det vil uanset hvor mange nitaller du
> sætter på, være mindre end 3 minutter.

Men hvis man ikke har plads til at angive tidsrummet med vilkårlig
stor præcision, vil der være et muligt tidsrum som med normal
afrunding *angives* som 3,00 minutter.

--
Henning Makholm "Also, the letters are printed. That makes the task
of identifying the handwriting much more difficult."

Fra : SoftMan Brian

Dato : 20-02-05 21:11

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message

> Men hvis man ikke har plads til at angive tidsrummet med vilkårlig
> stor præcision, vil der være et muligt tidsrum som med normal
> afrunding *angives* som 3,00 minutter.

Det kommer an på..... hvis man videnskabeligt har en ting, hvor noget
skifter ved en bestemt værdi, vil det være noget *rigtigt* snavs at angive
noget som værende den værdi, hvis den "kun" er uendelig tæt på.
videnskabeligt må man aldrig afrunde henover grænseværdier... eksempelvis er
der enorm termodynamisk energiforeskel på om vand er 99.999999 grader
celcius eller 100 grader celcius.

Fra : Henning Makholm

Dato : 20-02-05 23:34

> [...]

> skifter ved en bestemt værdi, vil det være noget *rigtigt* snavs at angive
> noget som værende den værdi, hvis den "kun" er uendelig tæt på.

Hvis man er rigtig videnskabelig, har man altid en usikkerhed med i
billedet.

> eksempelvis er der enorm termodynamisk energiforeskel på om vand er
> 99.999999 grader celcius eller 100 grader celcius.

Næh. Så skarp er faseovergangen ikke - såvel underafkølet damp som
overophedet vand kan findes, og din skelnen bliver stort set
meningsløs når man betragter at

- Trykket kan normalt ikke fastlægges så præcist som du lægger op
til.

- Der er lokale variationer i trykket (fluktuationer og lyd)

- Boltzmanns konstant, som spiller en fundamental rolle ved
alle temperaturangivelser, er kun kendt med omkring 6 betydende cifre.

- Revisionen af den internationale temperaturskala i 1990 flyttede
realiseringen af 100 °C med cirka 0.03 °C i forhold til den sande
termodynamiske temperatur.

--
Henning Makholm "Detta, sade de, vore rena sanningen;
ty de kunde tala sanning lika väl som någon

Fra : JJ

Dato : 17-02-05 13:39

> [...]
> minutter hvis der pålægges en afgift?
> (hvis en bil har holdt standset et sted hvor standsning er lovligt, men

Læste i min kærstes teroi bog, at følger jeg fru jensen op på 4 sal og det
tager 15min er det STADIG ikke en parkering, da det stadig er af/pålæsning.
Hvordan man så dokumentere det ved jeg ikke.

Fra : Peter Holm

Dato : 17-02-05 15:00

Peter Holm wrote:
> [...]
> 3 minutter hvis der pålægges en afgift?
> (hvis en bil har holdt standset et sted hvor standsning er lovligt,

jeg har fået dette svar på Parkering Købnhavn:

Hermed svar på de stillede spørgsmål. Det er forbudt både at standse og
parkere i vejkryds og inden for en afstand af 10 meter fra tværgående
kørebane eller cykelstis nærmeste kant. Det betyder, at det ikke er lovligt
at standse i op til 3 minutter inden for 10 meter fra et kryds. På steder,
hvor standsning er forbudt er den fastsatte observationstid min. 2 minutter.
På steder hvor parkering er forbudt, er det tilladt at standse i op til 3
minutter og den fastsatte observationstid for personbiler er min. 5
minutter. Observationstiderne fremgår af afgiftsdata som sammen med
girokortet sættes i vinduesviskeren på bilen.

Med venlig hilsen

Hanne Sahl

Jeg tog åbenbart fejl af, hvor jeg måtte lave en standsning. Jeg troede godt
jeg måtte standse 3 minutter inden for de 10 meter fra en tværgående vej,
men det må man altså ikke. Jeg betaler....øv.

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto